opbygning af gulv 1 sal.

på min nye 1 sal, skal jeg have lagt noget gulv, men gulvspån knager lidt, så jeg ville give dem lidt skruer, men..

jeg havde forventet der måske var skruer i langs de tværgående spær, jeg kan se på tegningen hvordan det er lavet tilbage i 1999, men skruerne sidder lidt rundt omkring, og giver ikke rigtig mening for mig, ifølge tegningen er der spær med ca 80-85cm mellemrum, der er ikke særligt mange skruer i, men de sidder ofte med pladen sammenføjning, og med 20 cm mellemrum, og spærret er jo ikke 20 cm bredt, så hvad er de skruet ned i?, de har fat i noget.. 
ligger der mon noget andet under gulvet end bare gulvspån. skruet man ikke bare gulvspån direkte på spær dengang i 1999?
Noget andet er der er lidt for stor forskel i højden, et par steder er det 4-5mm over 2 meter, jeg tænker at tage enten båndpudser eller elhøvl, er det en okay løsning, og få taget 2-3mm af?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på at der er rettet op med hjælpe strøer på siden af spær. Jeg ville nok lave et inspektions hul hen over et spær. f,eks, 30 x 50 cm Når så du har kigget lægger du et stykke forskalling under det eksisterende gulv og skruer fast. Så kan du lægge det afsavede stykke ned igen og skrue det fast. 
Det kan være en ide at gøre det ude under skråvægge så der ikke er så stor risiko for færdsel netop der. 
Nå ja det skal nok holde til at katten går forbi   
Det er ret svært at skrælle af sådan nogle gulvspån. Jeg skulle sænke 0,5 - 1,0 kvm af noget gammelt gulv på samme måde. Jeg mener at det blev overfræser jeg brugte. Men du skal have tegnet området op med kridt og eventuel have skruet et par vinkeljern op på siden af overfræser. Disse kan så køre på en vandret skinne ude på "det lave" 
Husk at finde og fjerne alle skruer i området inden du kører. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis