Mørtelfuger

Hej

Vedrørende mørtelfuger i et gammelt murstenshus. Jeg har undersøgt meget på nettet Vedrørende det. Og har også forhørt mig hos en murer. Han sagde et blandingsforhold 1:10 altså 1 cement og 10 stk strandmørtel. Det er jeg da også begyndt på, men har ikke nået noget særligt. Men forene bliver ret lyse.

Så her i weekenden besluttede jeg at foretage en fugereperation. Et sted der var slemt ramt, og jeg frygtede at muren kunne kollapse, da det hele var porøst (murbier). Nå men jeg gad ikke at rode med en blanding, så købte færdigblandet universalmørtel fra jem og fix. Det havde en god konsistens og var nemt.

Mit spørgsmål er så. Kan man ikke bare bruge det? Nu er huset faktisk tæt på en ruin, og det at gøre noget er bedre end ingenting. 

Træt af ting, der ikke virker ;-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, selvfølgelig kan du bruge jem & fix. Så gå bare igang. Det med blandingen med cement 1:10 er for at gøre fugen stærkere.

fase
Takker. Jamen det tænker jeg også, jeg vil gøre. God weekend 

Træt af ting, der ikke virker ;-)
Fugerne skal helst repareres i efteråret eller sensommer. Her i foråret er bierne aktive og den nye fuge er ikke af hærdet så de har let ved at gnave sig ud igennem. Det skal være inden der er frost risiko.
Du kan naturligvis bekæmpe dem med insekt gift,. 
Dem du rammer er så ikke aktive længere   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis