Hvor køber man fin krydsfiner?

Hej!

Jeg synes ikke længere, det er til at opdrive krydsfiner med tynde lag til hobbyprojekter. Tidligere havde ethvert byggemarked et pænt udvalg, men nu kan jeg simpelthen ikke finde det. Hverken i byggemarkedet eller online. Findes det ikke for tiden?

Det er ikke store mængder, jeg skal bruge, men vil rigtig gerne finde en fin krydsfiner til mit hobbyprojekt.

Mvh.
Hjemmesnedkeren
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden   
Har du kikket i Silvan, synes deres birkefiner er ok kvalitet, meen det koster så lidt kr, synes generelt finerplader er blevet dyre.

Vi prøver igen, i morgen --
jemogfix har osse noget birkefiner 8mm. Man kan på billedet ikke se hvor mange lag. Men så vidt jeg husker er det fint til sådanne hobbyprojekter.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 02-04-2023 08:17:23

jemogfix har osse noget birkefiner 8mm. Man kan på billedet ikke se hvor mange lag. Men så vidt jeg husker er det fint til sådanne hobbyprojekter.

Nu er det noget tid siden, men jeg købte på et tidspunkt en plade af Jem & Fix’s birkefinér. De yderste lag er papirstynde, og flosser utroligt nemt, så ville nok købe noget andet. 

Jeg har tidligere hentet fornuftige stykker birkefinér i Silvans restekasser. Her i Aarhus er Silvan dog reduceret til en skygge af hvad det var før, og det er ikke let at finde gode stykker længere. 


Med venlig hilsen

Anders

Som der også står i Jenses billede bliver de ikke genbestilt, pga de er produceret i Rusland.
Går man ind på deres hjemmeside har de en 9 mm plade tilbage og den står i Grenå.

Det er ikke nemt at finde nogen steder.
10-4 har nogle østenfiner plader.
Ja det er lidt tid siden jeg har været i Silvan, men her kan du købe hele plader i birkefiner. LINK


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for hjælpen! Hm, BygMax ser fint ud, men man skal købe mindst 10 plader. 😲 Nogen i KBH., der vil dele? 😅
Jeg har også købt mange birk krydsfinér rester i Silvans savværk før i tiden. 
Der er også dem her i Rødovre:
https://krydsfiner.dk/krydsfiner/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis