Adgang til skotrende ifbm udskiftning af tagsten

Jeg har opdaget at der løber vand på mit undertag under skotrenden når det regner og tænker i den forbindelse at det må være en knækket tagsten.

Mit problem består i at mit hus er et 1,5 plans hus med 50 graders hældning på taget, så man spankulerer ikke bare lige hen og kigger på skotrenden. Der er både langt ned og hældningen er for stejl.

Hvordan tilser jeg bedst skotrenden og udskifter evt tagstenen? Ligger jeg en lang stige ovenpå skotrenden, tagstiger som hænger på tagryggen? Eller?

Tak på forhånd.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Det kommer jo meget an på hvilke muligheder du har. 
Det er bedst med en tagstige. De er lette da de støtter på taget og så hænger de oppe over tagryggen. Jeg har også brugt almindelige aluminium stiger, men så skal de fastgøres så de ikke skrider ned. Det kan være lidt svært ved tagsten. Normalt er det kun hver anden eller hver tredje tagsten som er fastgjort så man kan tage en tagsten ud så man kan få stigen fastgjort. Endelig kan man smide et langt tov over huset og holde stigen fast med det. 
Jeg har adgang til noget bjergbestignings klatregrej så er det kort inspektion så kan det bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for dit svar. Jeg har nu fundet den knækkede sten ved at klatre op fra den anden side. Jeg går pt og overvejer om jeg simpelthen bare skal leje en lift for en dag eller begynde at tage tagsten af for at kunne bruge taglægterne til at gå på. Jeg har adgang til en lang rygningsstige men jeg kan ikke se hvordan jeg sikkert kan bruge den til at komme derop uden at knække tagsten. Nogle inputs ud fra billederne?
Blot til info så blev det til en giraf-lift på en Trailer. Den kunne lejes et par timer for få penge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis