Problemer med det ene komfurblus

Hej
Vi har et Voss glaskeramisk komfur, hvor det ene blus pludselig ikke aktiveres, medmindre man skruer højt op for det. Det er et dobbeltblus, og det er kun den inderste der driller. Den yderste ring virker som normalt.
Er der nogen som har prøvet noget lignede eller ved hvad der er galt?

Vh Anders
Hej Vi har et Voss glaskeramisk komfur, hvor det... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 02-04-2023 20:15:56

Det er med en dobbelt zone effekt regulator. Så det er med drejeknap.
Regulatoren koster 169 kr.  med moms.

Kan du dele et link til reservedelen til 169kr? Jeg kan ikke lige se den. Hvis det er imod reglerne kan du måske sende en PB?

Vh Anders
Det er ikke imod regler, Det er en normal reservedel som jeg plejer at købe hos Brøndum elektro LINK Der kommer forsendelse oven i prisen. 
Jeg kan ikke give nogen % chance for det ene eller det andet.
Du skal måle om der kommer strøm op til varmepladen eller ikke før du bestiller reservedele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
nu fik jeg det skilt ad og målt modstanden efter med multimeter. Der var høj modstand mellem kontakterne når der var tændt for det inderste blus og lav modstand (bip lyd), når jeg tændte for begge, hvilket også passer med hvad vi oplever, at der fiser for lidt power over i blusset medmindre vi aktivere begge. Jeg målte også nogle af de andre regulatorer, og der var modstanden også fin. 
Jeg har bestilt den del du linkede til, efter jeg fik dem til at dobbelttjekke, at den også virkede til min model. Så håber jeg vi kan bruge den som normalt igen snart.

Vh Anders
Jeg ville nu ikke måle modstand, men spænding over klemmer på varmepladen. Men held og lykke jeg håber det kommer til at virke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ok der var en masse YouTube videoer som anbefalede denne metode, men der er sikkert flere måder at gøre det på. Bliver spændende at se om det virker

Vh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis