Krydsfiner plader på indvendig murstensvæg

Hej

Har i mit sommerhus indvendige murstensvæge der er pudset op. For at gøre rummene mere sommerhus agtige har vi overvejet at sætte krydsfiner beklædningsplader direkte på væggene. (der er ikke tapet og maling på væggene)
Mit spørgsmål er derfor om der er nogen af jer der har erfaring med at sætte krydsfiner beklædningsplader direkte på indvendige murstensvæge.
Ved det er muligt at lime eller skrue fermacell / gibs plader direkte på pudset væge, men har ikke kunne finde noget i forhold til krydsfiner beklædningsplader.
Håber der er nogen der erfaringer i vil dele.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er de meget tynde krydsfiner plader så kan de limes direkte på. Normalt lægger man limen på i et zigzag mønster på den pudsede mur. Når det er mursten er et jo lidt spild at lime hvor der er fuger. Så du lægger en streg lim på ca. hver 4 mursten. Så sætter du pladen op, og banker let på den over hele overfladen. Det binder med det samme. Limen fås i patron til fuge pistol. 
At jeg så kan have en mening om at det er synd at ødelægge en murstenvæg med de plader, kommer jo ikke sagen ved. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er en underlig verden. Jeg har malede profilbrædder i mit sommerhus både på loft og væg, og ville gerne have glatte vægge. Jeg synes at det ser mere moderne ud.

Pas på med krydsfinerplader. Selvom der er fer og not, bliver samlingerne let tydelige, når træet begynder at arbejde. Det kommer let til at se primitivt ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også