Hej
Vi har for et par måneder siden fået nye vinduer af træ fra outline.
Vi har det problem at stormkrogene nogle gange hopper af, hvis vinden skubber til vinduet. Jeg har aldrig set det ske mens jeg kiggede på det, men det må være noget med at vinduet ligesom rystes med en bestemt frekvens/vinkler så den hopper af. Jeg kan åbne det, sætte det på krogen, gå fra det og få min efter er krogen røget af. Det sker for flere af vinduerne. Vi taler altså ikke om hverken storm eller orkan her, men bare alm frisk vind.
Og i morges skete det så at vinduet bankede op i kanten af åbningen så der er kommet rigtigt grimme hakker i træet fra murstene.
De vinduer vi har haft de første 10 år har aldrig gjort sådan noget. Altså de ku’ stå holdt åben på stormkrogen uden problemer.
Er vi enige om at en stormkrog skal kunne holde på vinduet?
Og burde enten outline eller tømmeren ikke dække skaden?