Stormkrog ryger af

Hej

Vi har for et par måneder siden fået nye vinduer af træ fra outline.

Vi har det problem at stormkrogene nogle gange hopper af, hvis vinden skubber til vinduet. Jeg har aldrig set det ske mens jeg kiggede på det, men det må være noget med at vinduet ligesom rystes med en bestemt frekvens/vinkler så den hopper af. Jeg kan åbne det, sætte det på krogen, gå fra det og få min efter er krogen røget af. Det sker for flere af vinduerne. Vi taler altså ikke om hverken storm eller orkan her, men bare alm frisk vind.

Og i morges skete det så at vinduet bankede op i kanten af åbningen så der er kommet rigtigt grimme hakker i træet fra murstene.

De vinduer vi har haft de første 10 år har aldrig gjort sådan noget. Altså de ku’ stå holdt åben på stormkrogen uden problemer.

Er vi enige om at en stormkrog skal kunne holde på vinduet?

Og burde enten outline eller tømmeren ikke dække skaden? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo skide god ide lad dem dække skaden når det blæser, samt sætte vindvendere op på matriklen så det ikke blæser.
larsen56 skrev den 01-04-2023 09:22:31

Jo skide god ide lad dem dække skaden når det blæser, samt sætte vindvendere op på matriklen så det ikke blæser.

Ok. Herlig sarkasme. Det hedder en STORMkrog. Burde sådan nogle ikke være designet til at kunne holde på vinduet ved et vindpust? Eller er de kun til pynt? 

Hvordan skal man så kunne lufte ud?
Vi har lige nu vindstød af omkring 10 m/s. Hvis stormkroge ikke kan holde til det er de jo ubrugelige i Danmark. De gamle vinduer gjorde det aldrig.

Skete det efter 5 års brug en enkelt gang ville det være et hændeligt uheld og det ku jeg jo ikke drømme om at bede om erstatning for. Men flere gange på få måneder…
Har du spurgt producenten om de kender til problemet ?

Hvorfor skulle tømmeren dække skaden ? Det er jo ikke hans skyld hvis der er fejl på produktet.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Har ikke spurgt endnu… tanken var at spørge herinde for at få en føling med om der var et kendt designproblem med krogene. Om andre har oplevet noget lignende. Tænker at stjerthagen eller hullet/vinklen/et eller andet på stormkrogen har et uheldigt design
Annonce
Krog hopper af <- fik filmet det

Ok… Det sker når man har den på den lille åbning. Et lille puf yderst på vinduet og krogen hopper af.

Kommer selv sagt kun til at bruge den store åbning fra nu af, men er vi enige om at det er et ringe design? Særligt fordi man jo nok vil vælge den lille åbning hvis det regner og rusker lidt når man skal lufte ud
Sidder “tappen” lodret. For mig at se, siddet tappen bukket lidt indad. 

Søren O
Jeg syntes der ser ud som øsken i vinduet sidder lavere end tappen i karmen.
Så den i princippet allerede er på vej op, det er momentet i den del der rager ud over som hjælper den op.

Hvis øsken sidder lidt højre, vil den trække ned i stedet.
Måske lidt. Øsken sidder både længere nede og stjerthagen lidt skævt. Det er nok det sidste der gør det for på et andet vindue hvor den ikke hopper af, sidder den (marginalt) mere lige, men øsken er i samme højde.

Har prøvet i det yderste hul igen og der kan jeg faktisk også få den til at ryge ud.

Men intet af det kan jeg jo reelt rette og det ændrer heller ikke på at maling, bundliste og træ nu er ødelagt udvendigt der hvor den ramte muren.   
larsen56 skrev den 01-04-2023 09:22:31

Med vindvendere blæser det stadig. Blot den anden vej.

Tror du selv det hjalp trådstarter? 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også