Motorsav vil ikke køre i tomgang

Jeg har en Jonsered 2045 Turbo. Den har længe haft problemer med at starte, og for to år siden opgav jeg den, da den totalt nægtede at starte, selv om jeg havde kontrolleret tændrør, benzintilførsel og havde forsøgt med et trick med at komme et skvæt benzin i cylinderen.
Men for et par dage siden fandt jeg den frem igen, fordi min nye sav lavede nykker. Af en eller anden grund fik jeg den ide at forsøge at give den gas, mens jeg trak i startsnoren og minsandten: den startede efter to træk - endda med 2-3 år gammel benzin. Nu starter den efter 2-3 træk i snoren, når den er kold og 1 træk i snoren, når den er varm - hvis jeg bare giver den gas samtidig Og den saver fremragende.
MEN den vil ikke køre i tomgang. Så snart jeg slipper gasregulatoren, går den i stå. Så jeg må gå rundt i skoven med kæden kørende, hvilket sikkerhedsmæssigt ikke er optimalt. Derudover skal jeg altså aktivere gasregulatoren, mens jeg starter den, hvilket ikke er helt let.
Selv om jeg har forsøgt før, tænkte jeg, at det må kunne klares ved indstilling af karburatorskruerne T, L og H. Men nej! Det er som om den overhovedet ikke reagerer på, at jeg drejer på skruerne. Jeg prøvede først at dreje på T for at få den til at gå i tomgang, men selv om jeg drejede flere gange, skete der intet. Så tænkte jeg, at jeg kunne får den til at starte uden at aktivere gasregulatoren ved at justere på L. Så jeg fulgte manualen og lukkede helt for L og H og så åbne 1½ omgang. Da det ikke hjalp, prøvede jeg at dreje L en halv omgang mere, så en halv omgang mere ....... men lige lidt hjalp det. HJÆLP!!!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om din karburator trænger til at blive renset, det kan godt være et finurligt arbejde, der kræver flere forsøg, køb en karburatorspray, og et rep sæt til karburatoren med ny membran. Tjek lige først om karburatoren, skulle være gået løs, hvis det er tilfældet så spænd den fast, og prøv om det løser problemet.
(ultralydsrensning er en effektiv metode, hvis du skulle have adgang til det)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis