Lugt af kloak i lejelighed

Hej alle sammen,

Jeg bor i en nybyg lejelighed i København og i lang tid har jeg haft problem med at der lugter mildt af kloak i min lejelighed i perioder (også noget de tidligere ejer havde), men her de seneste par dage har det været meget værre. Lugten ser umiddelbart ud til at komme fra køkkenet under vasken og ikke fra vasken selv. Bare for god orden skyld har jeg renset vandlås, og tjekket for løse rør under vasken.

Jeg havde en VVS ude som fortalte mig at det havde noget at gøre med en durgo ventil da faldstammen nok stoppede på min etage og ikke gik til taget (bor på 5. etage på toppen, i en nybyg lejelighed). Jeg prøvede at sætte en prop i istedet for en durgo ventil men det hjalp ikke. Jeg kiggede videre efter problemet og fandt ud af det var en brise af kold luft inde i skabet og desuden også bag min opvaskemaskine hvor lugten var slemmest. Dette betød for mig at der måske var et problem med afløbet under gulvet.
Lige nu ved jeg ikke rigtigt mere hvad jeg kan gøre andet end jeg tror muligvis lugten kommer fra under gulvet?

Desuden har jeg også lokaliseret en faldstamme i min lejelighed som går til taget, men ved ikke om afløbet fra køkkenet går til denne

Håber i kan hjælpe mig - Rasmus 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til l-d-s
Jo, men er du ikke i kontakt med ejeren af lejligheden?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mange tak!

Det er en ejerlejlighed, så jeg er ejer - har skrevet til foreningen og afventer svar. 
Sorry, du skrev bare i starten “Jeg bor i en nybyg lejelighed” 👍
Og jeg læste lejelighed som lejelejlighed 👎

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hos mig har de lige udskiftet alle vandrør og faldstammen. De har skåret det gamle faldstammerør af, ved loftet hos mig og ved gulvet hos overboen og brugt det som gennemføring til den nye plastik faldstamme.
På gulvet har de lagt nye fliser men ved loftet har de bare spartlet hullet og malet loftet.
Jeg synes også at jeg kan lugte "kloakken" svagt en gang imellem, men om det er årsagen, ved jeg ikke. 
Og der har været kraftigt gennemtræk ved gulvet, før de har lappet det.
Det mener mig lidt om det du beskriver. 

Hmm tak for svaret!

Jeg undrer mig meget over hvor lugten kommer fra, men der burde vel ikke være nogen lugt der skulle komme igennem afløbsrøret medmindre der "hul" i røret.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også