Hej alle sammen,
Jeg bor i en nybyg lejelighed i København og i lang tid har jeg haft problem med at der lugter mildt af kloak i min lejelighed i perioder (også noget de tidligere ejer havde), men her de seneste par dage har det været meget værre. Lugten ser umiddelbart ud til at komme fra køkkenet under vasken og ikke fra vasken selv. Bare for god orden skyld har jeg renset vandlås, og tjekket for løse rør under vasken.
Jeg havde en VVS ude som fortalte mig at det havde noget at gøre med en durgo ventil da faldstammen nok stoppede på min etage og ikke gik til taget (bor på 5. etage på toppen, i en nybyg lejelighed). Jeg prøvede at sætte en prop i istedet for en durgo ventil men det hjalp ikke. Jeg kiggede videre efter problemet og fandt ud af det var en brise af kold luft inde i skabet og desuden også bag min opvaskemaskine hvor lugten var slemmest. Dette betød for mig at der måske var et problem med afløbet under gulvet.
Lige nu ved jeg ikke rigtigt mere hvad jeg kan gøre andet end jeg tror muligvis lugten kommer fra under gulvet?
Desuden har jeg også lokaliseret en faldstamme i min lejelighed som går til taget, men ved ikke om afløbet fra køkkenet går til denne
Håber i kan hjælpe mig - Rasmus