må man stille en havetraktor oprejst Psp122 7 7441 30-03-2023 17:07 Hej må man stille en havetraktor oprejst så den ikke fylder 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jens3 5 9000 30-03-2023 17:21 Hvis man tømmer den for olie og benzin, og sikrer at den har et lukket batteri. Kan man vel godt. Hvis olien ikke tappes af, vil det finde vej op forbi stempel og igennem evt halvåbne ventiler ud i udstødning og karburator. Benzinen vil komme ud gennem karburator og evt ud af tank udluftning. Til vinter-parkering er det måske ok, men til en uge-parkering mellem græsklip ikke så praktisk.
je_ns 8836 30-04-2023 20:19 Jeg har da haft min sneslynge til at stå lodret i flere dage, med både olie og benzin, jeg har lukket benzinhanen og sat en plastpose " i klemme" ved benzinlåget til tanken, og aldrig haft problemer.Olien kan ikke løbe ind ved en åben/halv åben ventil, men måske ved ventilstyr og stempelringe, men med min sneslynge kommer olien slet ikke til at stå så højt.Men at rejse en havetraktor på højkant efter brug, er vel noget af en opgave? Vi prøver igen, i morgen --