Toilet knirker / hænger

HrT
HrT
423 3400
Vores Flaminia (https://bhgst.imgix.net/pfiles/Produktblad__23dcb486-0af0-4bc9-9eb1-ebbb88ac8996.pdf) toilet knirker / hænger. Jeg har spændt det, men et par dage og det knirker igen. Det er tilstrækkeligt til, at silikonen er revnet mod væg (og er tæt når jeg spænder det op igen).

Hvad gør man normalt med sådan noget - skal jeg afmontere det? (Og kan det det uden luk for vand?) eller er der tricks?

Væggen er gasbeton, hvis det betyder noget 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
15584 4400
Hvordan er toilettet gjort fast, er det gjort fast i gasbetonen eller er der et stativ bag gasbetonen? Har du ikke et billede af opstillingen?

fase
HrT
HrT Trådstarter
423 3400
S. Fabrin skrev den 30-03-2023 13:07:09

Hvordan er toilettet gjort fast, er det gjort fast i gasbetonen eller er der et stativ bag gasbetonen? Har du ikke et billede af opstillingen?

Jeg kan forsøge at tage billede op under kummen. Det eneste jeg kan spænde er en lang møtrik, som jeg formoder spænder mod væg/stativ. 

Mit gæt er et stativ for dét passer med en lidt mærkelig hylde på den anden side af væggen, som desværre er fuget og malet på plads af forrige ejer. 
HrT
HrT Trådstarter
423 3400
Her er billedet. Har spændt igen igen, men det løsner sig efter et par dage 
S. Fabrin
S. Fabrin
15584 4400
Der er et eller andet, der ikke passer. Hvis det er en VVS'er, bør vedkommende installere det korrekt uden udgift for dig. Efter tegningen er dit toilet fastgjort med et Fisher system. Har du en mulighed for at komme til at se, hvordan toilettet er fastgjort? Du bliver nok nødt til at finde ud af, om man har fastgjort skruerne i gasbeton eller i et metalstativ. Der er noget der tyder på, at det sidste ikke er tilfældet. Det tyder på at din undersøgelse bliver af destruktiv art.

fase
HrT
HrT Trådstarter
423 3400
S. Fabrin skrev den 05-04-2023 21:37:55

Der er et eller andet, der ikke passer. Hvis det er en VVS'er, bør vedkommende installere det korrekt uden udgift for dig. Efter tegningen er dit toilet fastgjort med et Fisher system. Har du en mulighed for at komme til at se, hvordan toilettet er fastgjort? Du bliver nok nødt til at finde ud af, om man har fastgjort skruerne i gasbeton eller i et metalstativ. Der er noget der tyder på, at det sidste ikke er tilfældet. Det tyder på at din undersøgelse bliver af destruktiv art.

Du skriver undersøge hvordan - kan jeg ikke blot pille kummen ned og tjekke den vej rundt? 

Ellers skal jeg nok skære en del i stykker på bagsiden (som jeg ikke får lov til lige op til påskefrokosterne). 

HrT
HrT Trådstarter
423 3400
Med kummen af: det burde kunne gøres uden vand på gulvet men med kloak lugt 
Annonce
S. Fabrin
S. Fabrin
15584 4400
HrT skrev den 05-04-2023 21:57:38

Med kummen af: det burde kunne gøres uden vand på gulvet men med kloak lugt 

Ja, du kunne begynde med at tage kummen ned og se om det er muligt at se, hvordan det er fastgjort.

Det er nok en udmærket ide at vente til efter påske. Lidt kloaklugt vil forekomme, men så slemt er det ikke, du sætter jo toilettet på igen.    

fase
ev elmand
ev elmand
24467 7480
Du skal have lukket for vandet. Det kan du gøre ved at tage betjenings front af. Afhængig af hvilken model det er så kan den sikkert skubbes lidt til den ene side og vippes ud ( eller skubbes op/ned. ) 
Så lukker du for den lille vandhane der sidder inde i cisternen, der skylles ud indtil hele cisterne er tømt for vand. Derefter kan closet tages ned uden at der kommer væsentlig med vand på gulvet. 
En plast pose og gummiring omkring kloak røret vil hjælpe på kloaklugt. Du kan så hugge lidt i gasbeton imellem kloak rør og ud til skruehuller. Derved kan du se hvor skruehuller er placeret i cisterne stativet. Der skal så findes gevindstænger med passende gevind. Husk at få plast skive imellem porcelæn og eventuel møtrik / spændeskive. 
Du har ret i at det nok skal vente til der er nogle hverdage, hvis ikke i har andre toilet muligheder.
Lige her og nu kan en lille tilpasset pind nok hjælpe at sætte under. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
S. Fabrin
S. Fabrin
15584 4400
Der er et eller andet som siger mig, at der ikke er et stativ, som gevindstængerne er gjort fast i. For så ville man ikke kunne blive ved at skrue toilettet fast. Jeg har været inde på den nævnte hjemmeside og set, at der måske er brugt Fischer fastgørelser. Jeg tror der lavet en "konstruktionsfejl".

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også