IHC til Homekit afbryder

Jeg har en afbryder som på billedet siddende på første sal. Det er, så vidt ved, en IHC afbryder. Der er en trådfri afbryder nedenunder til samme udtag, men denne er der strøm til. Jeg har dog ikke haft den skilt ad. Er der nogen af jer, som ved, om jeg kan skifte afbryderen ovenpå ud med en Eve Light Switch? Afbryderen nedenunder er jeg ligeglad med - hvis Eve afbryderen virker, behøves afbryderen nedenunder ikke.

Yderligere information om Eve afbryderen: installationsvejledning på tysk (video) og på engelsk (pdf).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være opmærksom på at den omtalte afbryder er til europæiske standard dåser. De er betydligt større end de danske dåser og afbryderen vil derfor ikke passe.
Der findes forskellige små danske firmaer der laver løsninger med ZigBee afbrydere der passer i de danske dåser. De bruger ofte LK's tangenter og ligner det du har. Om de passer til til Homeskidt, ved jeg ikke.

GodeVen skrev den 30-03-2023 12:14:50

Du skal være opmærksom på at den omtalte afbryder er til europæiske standard dåser. De er betydligt større end de danske dåser og afbryderen vil derfor ikke passe.
Der findes forskellige små danske firmaer der laver løsninger med ZigBee afbrydere der passer i de danske dåser. De bruger ofte LK's tangenter og ligner det du har. Om de passer til til Homeskidt, ved jeg ikke.

Tak for dit svar! Må indrømme, jeg er kun er interesseret i Homekit, da jeg gerne vil have tingene samlet. Jeg må prøve at kigge mig efter noget, der passer med de danske dåser... ;-)

Jeg tænker på noget som dette
https://www.smartkontakten.dk/vare/hue-kompatibel-zigbee-batteritryk-med-symboltangenter-fuga

GodeVen skrev den 30-03-2023 13:07:08

Jeg tænker på noget som dette
https://www.smartkontakten.dk/vare/hue-kompatibel-zigbee-batteritryk-med-symboltangenter-fuga
Ja, men den kræver ekstra Hue udstyr, ikke? Jeg er mest til Thread-hardware uden ekstra broer osv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis