Skal vaskemaskinen stå åben eller lukket?

Jeg har kun prøvet at have toppetjente vaskemaskiner og efter hver vask har jeg altid tømt slangen og vaskemaskinen for vand. Jeg kunne tømme omkring 1 liter hver gang. 
Vi har vasket 1 eller 2 gange om ugen, men efter jeg er blevet skilt og har kun vasket 1 gang om måneden, var vaskemaskinen begyndt at lugte råddent.
Nu har jeg fået min første frontbetjente vaskemaskine og det forstyrrer mig helt vildt at have lågen åben, lige præcis et sted hvor jeg står mest i køkkenet. 
Men så kom min kammerat forbi i går og har sagt at han altid holder lågen lukket og det har aldrig lugtet af noget, fordi det vand som er i vaskemaskinen fordamper ikke.... jeg har altid forsøgt at få vandet til at fordampe så hurtigt som muligt.
Hvad er så det rigtige at gøre? 



Jeg har kun prøvet at have toppetjente... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
DLG skrev den 03-06-2023 11:30:18

Jeg har fundet en rytme med at lade den stå næsten lukket om dagen og åben om natten. 
Hængsel bliver nok slidt,  før resten af maskinen går i stykker :-) 
Siger man ikke i dag at en vaskemaskine holder i 5 år?  
Jeg har læst flere gange om en eller anden tromle kugleleje pakning som bliver slidt og der kommer fugt ind i kuglelejet og så går det ned ad bakken derfra. 

I dit tilfælde ville det så svare til 5 × 12 = 60 vaske. Det blive noget dyrt.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Lad lågen og sæbeskuffen stå åben efter brug og luk så næste morgen, når vandet er fordampet. Vent evt med at lukke til du kommer hjem fra arbejde.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis