Kan man stramme en vandhane? Christine85 32 29-03-2023 09:12 Hejsa, vi har en vandhane indbygget i et beton bord og… den sidder løst! Vi kan ikke tilgå den nedefra. Kan man spænde den oppefra amaraturet? Eller er der en krea løsning med spændeskiver under amaraturet? Ideer til en vvs newb? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19658 4400 29-03-2023 09:34 Armaturet må jo være blevet monteret og dermed skruet fast på et tidspunkt. Så det må være muligt at komme til undersiden. Du kan ikke få spændeskiver under armaturet uden at løsne det fra undersiden. Har du ikke et billede fra undersiden af vasken og vandrør. fase
S. Fabrin 19658 4400 29-03-2023 09:52 Jeg tror, at der er en møtrik eller en plade med justerskruer oppe under armaturet. Det er jo blevet gjort fast engang. Du bør overveje at få en VVS'er med specialværktøj til at stramme møtrikken. Er det der i mod en en plade med justerskruer, skal du bruge en lang skruetrækker til at stramme skruerne. fase
kovas 4124 9670 29-03-2023 12:06 På vores vandhane skal man først ha en rørnøgle fordi gevinnet er langt. i den anden ende af rørnøglen en top som passer til udvendigt og derefter en forlænger til toppen samt en skraldenøgle. Måske behøver du ikke rørnøglen fordi din bordplade er tyk. Men du må ned på ryggen og lyse op hvor slangerne ender. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.