Nyt gasfyr - med eller uden indbygget vandvarmer?

Hej Forum

Nu er den gal igen og denne gang er det fyret der skal skiftes ud, da det jævnligt går i stykker, er 16 år gammelt og at vi først kan forvente at få fjernvarme i 2029 + div. forsinkelser. Vi har desuden valgt at skifte vandvarmeren ud også, da den også er ca. 16 år gammel (det er en model der er tilsluttet gasfyret). 

Vi har overvejet f.eks. varmepumpe, men har af flere årsager valgt at forsætte med gas indtil vi kan skifte til fjernvarme.

Vi er pt. lidt i tvivl om vi skal vælge et anlæg hvor der i gaskedlen er indbygget en vandvarmer eller om vi skal vælge det som en sep. gaskedel og sep. vandvarmer. Som jeg har forstået det, så er en indbygget vandvarmer mere energibesparende og god i et område med meget hårdt vand, mens en sep. vandvarmer har en større kapacitet. Det skal nævnes at vi hver anden uge er 5 (3 børn på hhv. 6, 7 og 13) og at vi pt. har en vandvarmer på 110 L. Vi har ikke noget badekar og har indtil videre ikke manglet varmt vand på noget tidspunkt.

Mvh Henrik 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan vandvarmeren ikke renses? Ved fjernvarme bruger man oftest en varmeveksler, så jeres vvb ryger sandsynligvis ud i den forbindelse.

Ellers ville jeg personligt vælge billigste løsning. Hvis indstillet korrekt, tænder fyret når temp i dens vvb bliver lav temperatur. Så uden badekar bør det være muligt at få tilpas varmt vand.

Og hvis planen er fjernvarme om 6 år, ville jeg vælge efter totaløkonomien. Dvs (anskaffelse + drift i 6 år) / 6 år. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis