Fjerne krybekælder

Hejsa,
Jeg skal nedlægge 70kvm krybekælder den er ca. 80 cm høj, og jeg vil gerne sænke gulvet 17 cm. Allernederst er der hvad der ligner et bundsolit klaplag. Så min opbygning bliver som følger:  60cm = 100mm lecanødder -> 400mm sundolit -> radonspære -> afstandsstykker til armeringsjern -> armeringsjern -> gulvvarmeslanger -> 100mm beton sammen med kantisolering.
Jeg er sådan set med på opbygningen med mindre noget er overset? - Jeg tænker i øvrigt IKKE jeg vil lukke den nuværende sokkeludluftning?
Mit egentligt spørgsmål går på de "søjler" af stablede mursten som holder  det nuværende gulv oppe samt enkelt vægge. Skal jeg fjerne disse (ikke dem under væggene) men alle de andre? - jeg er lidt nervøs for de vil agere kuldebroer?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde samme krybekælder som du beskriver - som  også fik gulvvarme på samme måde du beskriver.

Her fjernede jeg de fleste leca-blokke som støttede  det  gamle trægulv.  Der  var dog et par  steder hvor det ikke var mulig - så der er i dag lidt kuldebroer - selvom jeg ikke kan mærke det.
Bare fjern så meget som mulig af de gamle støttemure.
Et godt råd - bedre at få 15  cm beton - så har du en større flade at varme på den dag du får jordvarme og billig strøm om natten ==> mere varmekapacitet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis