Blænde gammelt ventilationsrør

Kære LDS.

Jeg er ved at renovere vores “nye” hus fra 1955.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål.
Vi har fået lavet ny ventilation på badeværelset i væggen med ventilator i.
Derfor bruger vi ikke det gamle ventilations rør i loftet længere.
Jeg kan se på loftet at isoleringen under røret er vådt. Kan det komme vand ind i sådan et rør, for så kan det vel også løber ned i de nye troltexplader på badeværelset?
Kan man blænde sådan et rør, og hvordan tætner jeg det bedst muligt, så der hverken kommer vand ind på loftet i isoleringen, eller ned i badeværelset?
Der er jo ingen grund til det er der, og da slet ikke når der er utæt omkring det.
Håber I kan hjælpe til den bedste løsning.

Jeg har vedhæftet billeder af røret og den våde isolering.

Med venlig hilsen
Rasmus
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være kondens fugt du har i isolering. Det forekommer hvis der ikke er etableret ordentlig dampspærre. 
Jeg synes også at Skiffer taget ser lidt "halmet" ud. ( oversat fra jysk ser lidt rodet ud    ) 
Det regner sandsynligvis ikke ned i taghætte.
Nu viser billedet jo ikek dit loft i øvrigt, men det er meget vigtigt med god ventilation der oppe. Det vil sige 15 mm sammenlagt sprække hele vejen i begge sider af huset og det der svarer til  2 x 15 mm oppe ved kip 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis