Kære LDS.
Jeg er ved at renovere vores “nye” hus fra 1955.
I den forbindelse har jeg et spørgsmål.
Vi har fået lavet ny ventilation på badeværelset i væggen med ventilator i.
Derfor bruger vi ikke det gamle ventilations rør i loftet længere.
Jeg kan se på loftet at isoleringen under røret er vådt. Kan det komme vand ind i sådan et rør, for så kan det vel også løber ned i de nye troltexplader på badeværelset?
Kan man blænde sådan et rør, og hvordan tætner jeg det bedst muligt, så der hverken kommer vand ind på loftet i isoleringen, eller ned i badeværelset?
Der er jo ingen grund til det er der, og da slet ikke når der er utæt omkring det.
Håber I kan hjælpe til den bedste løsning.
Jeg har vedhæftet billeder af røret og den våde isolering.
Med venlig hilsen
Rasmus