Store støvfiltre til garderobeskab med jalousidøre

Hej alle

I vores hus har vi et indbygget garderobeskab med jalousidøre - se billede (6 stk i alt). Det er alt sammen meget fint, men ikke helt så praktisk da der rent faktisk kommer en masse støv in af dørene. Tøj der ikke bliver bugt så ofte ender ofte med at blive overraskende støvet.

Jeg fik dog den ide at man måske kunne sætte et støvfilter på indersiden af dørene, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. Der er jo nok ikke nogen der laver et filter decideret til døre, og jeg ved simpelthen ikke hvilken branche jeg skal gå på jagt i for at finde det jeg leder efter.

Optimalt tænker jeg et tynd mesh af nylon/plasik e.l ligesom dem man har i computere - bare i stort format. 60 cm x 180 cm. Eller måske i stil med de myggenet folk har i vinduer - bare med endnu mindre masker.

Jeg har søgt lidt på det, men de fleste filtre jeg finder i større formater er tykke ( omkring 1 cm) hvilket jo ville se lidt underligt ud :)

Det primære funktion skal jo være at kunne holde det meste støv ude uden at det ser værre ud end nødvendigt. Ja, jeg kunne vel godt kliste en plastiksæk op på indersiden af lågen, men kan man ikke gøre det lidt pænere end det :) Jeg tænker filteret skal være så tynt som muligt og gerne semitransperant.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Hisk lige “at tænke ind i løsningen”, at det støv der samles i filtre/mellem jalousilåger og “filtrene”, det skal kunne fjernes/rengøres ind i mellem.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hvad med højttalerstof? Det findes i flere farver.. 
Her er blot et eksempel Biltemamen Men, god pointe med at det skal kunne rengøres...

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

bobenontot skrev den 27-03-2023 09:07:16

Hisk lige “at tænke ind i løsningen”, at det støv der samles i filtre/mellem jalousilåger og “filtrene”, det skal kunne fjernes/rengøres ind i mellem.

Tak, jeg har faktisk gjort mig de tanker. Men det kommer jo lidt an på hvad jeg finder af filter

lyhne1 skrev den 27-03-2023 09:33:20

Hvad med højttalerstof? Det findes i flere farver..
Her er blot et eksempel Biltemamen Men, god pointe med at det skal kunne rengøres...

Jeg fandt noget meget finmasket stålfilm fra en forhandler i Kina. Har bestilt nogle prøver hjem så må vi se hvad det er for noget stas.

Men ud over det så er højtalerstof måske ikke helt ringe. Det er jo netop robust nok til at man kan montere det så det kan tages ned igen.
Annonce
Der er også den mulighed, at bruge organza. Det kan fås i alle farver og sættes på med velcrobånd 

susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 

Hvorfor filter?

Normalt har klædeskabe "tætte" døre. Medmindre at det bruges til vådt tøj, er der igen grund til ventilations åbninger.

Du kan blot lukke det til på indersiden. Du kan fx bruge stof.
Hvis der er så støvet ville jeg overveje at få reduceret støvmængden aht. de mennesker eller dyr der måske også er til stede.
Hvad med en, eller flere, ventilatorer, der recirkulerer luften i området, monteret lavt og med støvfilter. Den kan så køre mere eller mindre permanent.
Og ellers som nævnt, beklæd dørene tæt med tynde plader, stof eller plast.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis