Hej alle
I vores hus har vi et indbygget garderobeskab med jalousidøre - se billede (6 stk i alt). Det er alt sammen meget fint, men ikke helt så praktisk da der rent faktisk kommer en masse støv in af dørene. Tøj der ikke bliver bugt så ofte ender ofte med at blive overraskende støvet.
Jeg fik dog den ide at man måske kunne sætte et støvfilter på indersiden af dørene, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte. Der er jo nok ikke nogen der laver et filter decideret til døre, og jeg ved simpelthen ikke hvilken branche jeg skal gå på jagt i for at finde det jeg leder efter.
Optimalt tænker jeg et tynd mesh af nylon/plasik e.l ligesom dem man har i computere - bare i stort format. 60 cm x 180 cm. Eller måske i stil med de myggenet folk har i vinduer - bare med endnu mindre masker.
Jeg har søgt lidt på det, men de fleste filtre jeg finder i større formater er tykke ( omkring 1 cm) hvilket jo ville se lidt underligt ud :)
Det primære funktion skal jo være at kunne holde det meste støv ude uden at det ser værre ud end nødvendigt. Ja, jeg kunne vel godt kliste en plastiksæk op på indersiden af lågen, men kan man ikke gøre det lidt pænere end det :) Jeg tænker filteret skal være så tynt som muligt og gerne semitransperant.