Fuga i gerigt

Hej,

Er ved at skifte minitangent til LK Fuga i gerigter. Ved dette stik er der 3 fase og 3 nul i kontakt.
Dette kan man godt klemme ind i gamle minitangent men ikke i LK Fuga. Hvorledes løser man det? Kan forstå men ikke nå have samlemuffer i gerigt.

Vh

Christian 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke løse lovligt uden at anbringe en dåse for let skillevæg bag gerigtet. Du bliver sikkert nødt til at tage gerigtet ned og hugge lidt ud i væggen for at få plads til dåsen.

fase
Ok tak. Men hvis jeg kan reducere mængde af fase og nul til 2 stk så går det uden?
Cmc skrev den 26-03-2023 14:29:20

Ok tak. Men hvis jeg kan reducere mængde af fase og nul til 2 stk så går det uden?

Ja, så længe du ikke foretager samlinger med muffer bag afbryderne. Hvorfor vil du skifte afbryder og stikkontakterne ud? Det er et af de flotteste afbrydere og stikkontakter med hensyn til design (i mine øjne). Det er også de eneste, der kan adskilles og repareres. Den typiske fejl er træghed i vippekontakten. Det repareres ved at skille kontakten ad og give en lille dråbe olie på kuglen ved tangenten.

fase
S. Fabrin skrev den 26-03-2023 14:09:46

Det kan du ikke løse lovligt uden at anbringe en dåse for let skillevæg bag gerigtet. Du bliver sikkert nødt til at tage gerigtet ned og hugge lidt ud i væggen for at få plads til dåsen.

Har siddet og kigget lidt på de dåser siden jeg læste dit indlæg. Hvordan virker de? Vi har en dør hvor der er kontakter i gerigterne på begge sider. Ville man så placere denne imellem?

Derudover - har du nogle bud på hvordan en løs kontakt kan fixes hvis gribekløerne ikke holder den inde ? Der findes nogle spænderinge i plast, men ved ikke om de kan bruges i gerigtet? 
Dåserne er kun 23 mm dybe, så det skal være en smal væg, hvis der ikke er plads til to med ryggen mod hinanden.
Der findes plastringe til at sætte ind i hullet. Du kan se dem samme sted som dåserne.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 29-01-2025 07:11:15

Dåserne er kun 23 mm dybe, så det skal være en smal væg, hvis der ikke er plads til to med ryggen mod hinanden.
Der findes plastringe til at sætte ind i hullet. Du kan se dem samme sted som dåserne.

Mange tak, vil man kunne bruge disse spænderinge uden at bruge dåserne ? Derudover, gør brug af dåserne det lovligt at anvende samlemuffer ?

Du kan bruge spænderingen uden brug af dåser. Brug af dåser gør det lovligt at bruge samlemuffer i dåserne.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis