Bytte toilet og vask

Hejsa!

Jeg står med en stor interesse i at bytte om på toilet og håndvask.
Jeg bor i lejlighed på 2. sal uden overboer.
I drømmescenariet, ville jeg blot bruge håndvaske-“hullet” til toilettet, men ved intet om VVS til, om det overhovedet kan lykkedes.
Dertil skal der så installeres væghængt toilet, hvis det gør en forskel.
Vil have det lavet professionelt, men ved I om det overhovedet er muligt uden at man potentielt skal punge ud med 30-40K for at flytte faldstamme?

Tak for jeres tid! :)  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg forstår billederne, så har du en faldstamme stående i hjørnet th for wc.
Det må betyde at der i gulvet (eller i loftet hos din underbo) løber rør fra gulvafløb og wc til faldstammen.

Jeg ville starte med at tale med underboen, og eventuelt se om der er synlige rør der.
Er der ikke det, betyder det at meget af gulvet skal brækkes op.

Under alle omstændigheder ville jeg starte hos underboen, for ligegyldigt hvad, så kommer du til at betale for minimum en gang pudsning og maling af hans loft, så det handler om at få ham med på ideen, hvis det skal blive til noget.  

Og husk lige at vand og afløb er autoriseret arbejde, så du skal have fat i en vvs'er til at lave det.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
der er kun 1 mulighed
faldstammen kan ikke flyttes , du skal have brækket op og fjernet den vandlås der er under vasken og støbt en ny vandlås i hvor toilettet er nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også