Brusearmatur "udløbsgevind" rigtigt navn?

Hej

Håber nogen kan hjælpe mig.
Min bruseslange er gået i stykker oppe ved brusehoved. Så jeg har købt en ny bruseslange.

Men når jeg skruer den gamle slange ud af brusearmaturet (se billeder) så sidder gevindet fast på slangen så jeg skal bruge et nyt "udløbsgevind" til mit brusearmatur, men hvad hedder sådan et, synes ikke jeg kan finde det nogen steder. Og jeg kan heller ikke finde nogle bruseslangen med indbygget gevind.

mvh
vvsNovice
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan muligvis bruge en Brystnippel. Du skal lige være sikker på dimensionen.
Eks denne her til 1/2”: Silvan
Er dog usikker om det er helt korrekt da der sidder gummipakning på den du viser, men det kunne nok løses med paktape

Bare kald mig BBB 
Er du sikker på den ikke blot sidder fast i bruseslangen?
Det ser ud til at studsen skal skrues af slangen og monteres i armaturet igen
Jeg har bare været lidt i tvivl om slangen er "født" sådan eller om studsen bare sidder så godt fast i slangen så det virker sådan. Men du har nok ret, jeg kan bare ikke få den fri fra slangen så. Nogle gode forslag? 
Annonce
Tag godt fat om brystet på brystniplen og skru slangen af. Det er to dele.

fase
Jeg kan simpelthen ikke få den skruet løs. Jeg har bestilt en ny brystniple fra producenten. Når den er kommet kan jeg prøve at gå lidt hårdere til værks med noget værktøj og være ligeglad om jeg evt. Får den ødelagte 
Det kræver to vandpumpetænger at skille det ad. For ikke at skramme forkromningen lægger man en klud om det, der skal skilles ad inden man tager fat med tængerne.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis