Hvad er Byggerådgivers ansvar/nytte?

Hej
Vi har bygget et typehus med Milton.
Der er ting som lader til ikke at være udført korrekt, så som kloak, faskiner og tag.

Vi havde en rådgiver på. Han virkerede dog overfladisk, altså gik ikke entreprenøren på klingen hvis Milton f.eks ønskede behov for en pumpebrønd(ud over aftalte) som kostede 25K + årlig drift.

Jeg er nu i tvivl om hvorfor bruge en rådgiver, vi kan absolut ikke se hvad han har bragt, andet taget lidt billeder og besøgt byggepladsen nogle gange.
Har de ikke et ansvar?

Jeg troede de skulle sikre, at byggeriet overholdes ifølge tegninger, behov, pris og lign.
Hvis der ikke er brug for en pumpebrønd eller hvis faldet ikke er korrekt, bør en rådgiver så ikke udfordre det?

Nedenstående rådgivers svar på min mail:
Jeg er faktisk ret så skræmt over din mail..
Det er alene Milton ansvar at de bygger korrekt og sikrer at arbejderne laves korrekt..
Det er ikke mig som rådgiver som har et ansvar for deres kloak ikke fungere..
De har en kloakmester som underskriver at arbejdet er udført efter gældende regler..! Jeg er ikke kloakmester
Hvordan skulle jeg kunne se hvad kloakmester foretager i jorden ?
At de levere en tegning som ikke er korrekt - det er ikke mit ansvar… Det er alene Milton
Som jeg husker, så var jeres nye rådgiver ekspert i kloak og foretog de sidste arbejder med Milton og kloak og satte sig ind i den sag.
Hvorfor går I ikke til Milton ?
Hvad vil du opnå at skrive til mig og mit ansvar.
Milton har det fulde ansvar for deres byggeri..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din rådgiver skriver: Som jeg husker, så var jeres nye rådgiver ekspert i kloak og foretog de sidste arbejder med Milton og kloak og satte sig ind i den sag
Hvem er den sidste rådgiver i den sag? Og har den sidste rådgiver overtaget sagen efter første rådgiver.
Har/havde du en kontrakt med rådgiverne, hvor opgaven var defineret.
De fag, som er blandt de aut. fag, indestår selvfølgelig med deres underskrift for entreprisens korrekte udførelse. 
I første omgang ville jeg tage kontakt til hoved entreprenøren, Milton, og gøre opmærksom på fejlene. Du har formentlig i din kontrakt tilbageholdt en procentdel af entreprisesummen som garantisum til dækning af udbedring af evt. mangler.

fase
Tak for svaret.
Den rådgiveren var en ven fra byggebranchen, så han kom bare med indover.
Byggerådgiver var med fra start.
Ja naturligvis har vi dialog med Milton.
Vi kan bare ikke se hvad man skal bruge en rådgiver til. De fleste vil jo ku kommenterer på diverse på et byggeri, men det er jo ligegyldigt hvis det ikke efterleves.

Spar jeres byggerådgiver:-)
Rådgivers ansvar vil fremgå af hans kontrakt. Så start der.

Hvis han ikke er forpligtet til noget, er det svært at se hvad i får ud af det.

Det han er forpligtet til, kan i holde ham op på.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis