Utæt vandrør .

Halløjsa .
Jeg har et problem med et utæt vandrør på badeværelset med vand der løber meget stille over gulvet til risten , kan ikke se noget hul eller vand der løber ned af røret men det kommer mellem gulv og starte af vandrøret . I starten opdagede jeg at der kun løb lidt vand når radiator var tændt og kun en gang imellem . Nu er det så lidt hele tiden . Er der nogen der kan hjælpe med hvad det kan være og en løsning jeg selv kan gøre for at tætne det . I disse tider er det lidt småt med pengene så ville helst undgå en vvs’er . På forhånd tak .
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Prøv med et stykke køkkenrulle at tørre røret af oppefra. Når du så kommer ned til utætheden vil papiret blive vådt. Så må du kunne indkredse utætheden.
Du kan sikkert stoppe utætheden (midlertidigt / flere år) ved at sætte et stykke gummi fra f.eks. en cykelslange over utætheden, og så spænde gummiet fast med et slangebånd.

Søren O
Tusind tak for dit råd . Rigtig god dag .
Jeg har stor forståelse for at det er en ubelejlig udgift, men det kan jo være det første synlige tegn på et mere omfattende problem, f.eks. kan der jo være hul på røret under gulvet, uden at du umiddelbart opdager det. Så start med at tjekke vandmåleren. Hvis du kan se, at der er et konstant vandforbrug (tjek at der ikke er dryppende vandhaner, eller wc’er hvor vandet løber), uanset hvor lidt det drejer sig om, skal du have gjort noget ved det, da det kun vil blive værre, og kan føre til en stor vandregning og skader på huset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis