spot på badeværelse og dampspærre

Hej med jer

Jeg er i gang med at etablere badeværelse på 1. sal i vores hus, som i forvejen har fået nyt tag med ny isolering på 350mm hvoraf de sidste 50mm er mellem forskalling uden på dampspærre. En af skråvæggene på badeværelset er ydervæg, og så vidt jeg forstår, skal jeg her fjerne den dampspærre, som i forvejen er sat op, da badeværelsesvæggen skal fungere som dampspærre enten med vådrumsmembran eller godkendt malingsystem, og man ikke må have to dampspærrer op af hinanden. Men hvad gør man så, hvis man vil have spots i samme væg ift. at sikre at væggen stadig er damptæt? Findes der spots, som er damptæt i sig selv? Jeg har ikke kunnet finde nogen.

Vh Anders
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis man skal eftermontere spot i sit loft i stuen, kan man så på en smart måde bore hul i loftet uden at bore hul i dampspærren? jeg kan sagtens trække kabel med magnet.
Til lærlingeknejten. Når dit spørgsmål er sålangt fra denne tråd bør du oprette din egen tråd i forum.

AndersØB, Det er vist ikke så svært. Du kan ikke få luft tætte spots, så der skal både være dampspærre og "ødelagt " vådrums membran. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også