Facadeisolering på gasbeton sommerhus

Hej

Jeg har et gasbeton sommerhus og vil gerne sætte ny isoleret facade på - ikke puds. Jeg har set på mange løsninger men synes at de fleste omhandler afsluttende puds.

Jeg har en masse ruller Isover 95mm mineraluld isolering liggende fra et tidligere projekt - kan de ikke benyttes som facadeisolering mellem lægter, herefter vindpap udenpå og så nogle afstandslister som en ny facade kan skrues på ?
Det behøver vel ikke strengt taget at være de her faste facadeisoleringsbatts som sælges ?

MVH
Pallesen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens. De facader vi har isoleret her er på samme måde. bare med 2x45mm for at få mindre tab ved trælisterne, men hvis du har nok 95mm kan du osse lave det med 45mm på tværs så får du 140mm isolering. det inder ste træslellet skal sættes godt fast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak, forstår dog ikke helt det med de 2x45mm

Jeg tænkte om jeg kan bruge lodrette 45x95mm reglar (https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/trae/reglar/45x95mm-reglar-c14-1439045095360)  men de er ikke trykimprægnerede - er det nødvendigt ? - bare de vandrette afstandslister ud til facaden udenfor vindpappet er det (https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/trae/forskalling-trykimp/25x50mm-ru-forskalling-1087025050420).
Jeg er kun interesseret i de 95mm isolering.

MVH
Pallesen
Det med 2x445m giver bare en lidt bedre isoleringsgrad. så har men først 45mm på den ene led og derefter 45mm på den anden led. Men du laver bare med 95mm og fylder med isolering. Nej de inderste behøver ikke at være trykimp. Hvad tænker du som den yderste facade?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Som yderste facade er planen naturskifer i forbandt med 6cm overlæg.

MVH
Pallesen
Det lyder til at blive flot! 
Husk ventilationsspalte, så evt. Fugt kan ventileres bort

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
lyhne1 skrev den 25-03-2023 16:40:44

Det lyder til at blive flot!
Husk ventilationsspalte, så evt. Fugt kan ventileres bort

Men det bliver tungt så det skal sidde godt fast.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Ja den skal jeg lige have planlagt godt så det ikke svæver væk :-)
Med lidt inspiration fra dig kan det godt være jeg skal smide 45mm på den anden led også.

MVH
Pallesen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis