Metalben på træplade

Jeg skal montere et par stålben på en 30 mm naturtræsplade. Der er plads til 4 skruer i hver.
Jeg tænkte at give samlingerne lidt lim, træ mod metal, for at få en fastere montering.
Hvilken lim er bedst?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
8 skruer kan holde rigtig meget, men vil du lime kan du overveje epoxy og T-nuts eller threaded inserts(ved ikke lige hvad de hedder på dansk).
Men dem kan du lime i, så kan du skille det ad igen. 
Gevindbøsning eller iskruningsbøsning.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Takker indtil videre.
Min tvivl går på om de 5 x 30 mm skruer der er plads til kan holde benene på plads?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvad skal pladen dog bruges til. 4x 25mm franske skruer er ikke sådan at rive ud. Køb 6x25mm og bor hullet op til 6,6mm.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 25-03-2023 16:55:11

Hvad skal pladen dog bruges til. 4x 25mm franske skruer er ikke sådan at rive ud. Køb 6x25mm og bor hullet op til 6,6mm.

Skal bruges til skrivebord hos barnebarn, og er ok med at det ikke kan rives ud.

Bekymringer er at der bliver skubbet til benet nede ved gulvet, så skal der mindre Power til at to af skruerne hives ud.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lav 4 stykker 25 mm. Krydsfiner plader på ca. 10x10 cm. Lim dem på pladen hvor benene skal være ,så kan du bruge 50 mm. skruer til benene. Bordet bliver naturligvis 25 mm. højere, hvis det er et problem så må du afkorte benene.
Måske pu 421 lim, ville kunne bruges.. 
Jeg tror nu det svage punkt mere er svejsningerne på de ben.. De ligner dem jeg havde fra enten Biltema eller JemogFix engang der var skrivebordet ikke super solidt.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

@lyhne1
Ja, det er ben fra J&F, men da den ene langside fastgøres til væg er jeg ikke så bekymret for at pladen bliver rykket.
Mere, som nævnt, om der ved et uheld under leg pludselig er pres nederst på benet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan evt fæse en sarg af jern ind og skrue benet fast på dem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også