Metalben på træplade JohnLarsen 2857 3500 25-03-2023 00:19 Jeg skal montere et par stålben på en 30 mm naturtræsplade. Der er plads til 4 skruer i hver.Jeg tænkte at give samlingerne lidt lim, træ mod metal, for at få en fastere montering.Hvilken lim er bedst? Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
kaffemand 566 4100 25-03-2023 05:28 8 skruer kan holde rigtig meget, men vil du lime kan du overveje epoxy og T-nuts eller threaded inserts(ved ikke lige hvad de hedder på dansk).Men dem kan du lime i, så kan du skille det ad igen.
JohnLarsen Trådstarter 2857 3500 25-03-2023 16:47 Takker indtil videre.Min tvivl går på om de 5 x 30 mm skruer der er plads til kan holde benene på plads? Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
kovas 4124 9670 25-03-2023 16:55 Hvad skal pladen dog bruges til. 4x 25mm franske skruer er ikke sådan at rive ud. Køb 6x25mm og bor hullet op til 6,6mm. Mange hilsner Kovas,I et diktatur må ingen sige sandheden.I et demokrati må alle lyve.KK Steincke.
JohnLarsen Trådstarter 2857 3500 25-03-2023 16:59 kovas skrev den 25-03-2023 16:55:11Hvad skal pladen dog bruges til. 4x 25mm franske skruer er ikke sådan at rive ud. Køb 6x25mm og bor hullet op til 6,6mm.Skal bruges til skrivebord hos barnebarn, og er ok med at det ikke kan rives ud.Bekymringer er at der bliver skubbet til benet nede ved gulvet, så skal der mindre Power til at to af skruerne hives ud. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍 Annonce
solaris 246 2600 25-03-2023 18:10 Lav 4 stykker 25 mm. Krydsfiner plader på ca. 10x10 cm. Lim dem på pladen hvor benene skal være ,så kan du bruge 50 mm. skruer til benene. Bordet bliver naturligvis 25 mm. højere, hvis det er et problem så må du afkorte benene.
lyhne1 2111 4700 25-03-2023 21:10 Måske pu 421 lim, ville kunne bruges.. Jeg tror nu det svage punkt mere er svejsningerne på de ben.. De ligner dem jeg havde fra enten Biltema eller JemogFix engang der var skrivebordet ikke super solidt.. Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)
JohnLarsen Trådstarter 2857 3500 25-03-2023 23:30 @lyhne1Ja, det er ben fra J&F, men da den ene langside fastgøres til væg er jeg ikke så bekymret for at pladen bliver rykket.Mere, som nævnt, om der ved et uheld under leg pludselig er pres nederst på benet. Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her