Jeg har mahogni vinduer i huset, som alle er i fin stand. Desværre er termoglassene på de fleste med 9mm profil, så isoleringsevnen halter jo en del. I stedet for at skifte dem, har jeg tænkt på muligheden for blot at skifte glas til 12mm og bruge glaslister med 3mm mindre dybde. Tidligere havde jeg adgang til en 4 sidet kehler, så var det jo hurtigt at lave sådan en liste. ( eller 20 meter ). Det er ikke muligt længere, så spørgsmålet er om der findes lister til den slags, og hvad de koster. Nye plastvinduer med 3-lags overalt, vil koste 50k min. så et renoveringsprojekt skal være max. 20% af dette. Har nogen erfaring eller en kommentar så er I velkomne, da jeg ikke kender alle regler, mht. til renovering af gl.vinduer. Er et sådan projekt overhovedet rentabelt? Ps. Jeg monterer alt selv.
På forhånd tak.
Carsten