Armatur - kan det være rigtigt?

Jeg har hevet dækpladen af som på billedet, og så er de to kobber rør bare står frie - hhv. koldt og varmt vand.

Har så en VVS’er forbi for at få sat nyt armatur på, men han siger at de bliver nødt til at åbne væggen så de kan komme ind til rørne og sætte dækvinkler/vegablok på for overhoved at lave det - det kommer til at lave er kæmpe hul i væggen og tager 5 timer at lave. Og efterfølgende skal jeg så reparere det her 30-40 cm2 hul i væggen

Kan det virkelig være rigtigt?

Billede er af hhv gammel dækplade, som jeg har fjernet og rør og hvor jeg har sat to slutmuffer på.

- jeg har så pudset væggen, men det gør vel ingen forskel? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor langt er der mellem rørene. Kan der overhovedet monteres et blandingsbatteri med den afstand, der er mellem rørene?

fase
Dækpladen er den der tager vægten af armaturet, til det er kobberrør ikke stærke nok i sig selv. 
Vælger du en løsning uden pladen, skal du indmure koblingsdåser i stedet. Jeg ville vælge at flå kobberrørene ud, og fræse nye pex rør ind, afsluttet i pexdåser.
 
Det kan du lige så godt, nu hvor du har taget fliserne ned.
Husk vådrumsmembran før nye fliser sættes op.

Elektronikteknikeren
Du kunne vælge at få VVS'eren til at lodde et par fittings på kobberrørene. Så bliver hullet ikke så stort. Du slipper ikke for at få det lavet så der kan monters et blandingsbatteri. Så hug rørene fri så der er plads, og lad VVS'eren lave sit.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis