30l eller 50l el-vandvarmer i sommerhus?

Vi havde tidligere en 30l elvandvarmer i sommerhuset, men i forbindelse med renovering vil jeg høre, om I mener, at det vil være en fordel at opgradere til en 50l elvandvarmer. Det er kun få gange, at vi er løbet “tør” for varmt vand i sommerhuset.

Bør vi fremtidssikre med en 50l el-vandvarmer eller nøjes med en mere energivenlig 30l el-vandvarmer?

Jeg overvejer en Bosch Tronic 4500 T el-vandvarmer. Er der nogle som har erfaring med Bosch, eller bør jeg gå efter en Metro i stedet?
Vi havde tidligere en 30l elvandvarmer i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg læser blot på deres specifikationer.
De skriver 3 x varmelegeme a´700 w og skriver selv 2100 w Så det regner jeg ikke på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Klodshans: Jeg ar ganske klar over forholdet imellem 230 v og 400 v tilslutning på Metro f.eks. Nemlig at effekten er 1/3 ved 230 v tilslutning 
Det eneste jeg forholder mig til her er Bosck- tronic egne oplysninger. som fremgår af dine oplysninger. MEN hvis du så går lidt videre og kigger i produkt information 1 LINK så er der et skema
Eller den mere kunde venlige produktinformation 2 LINK er der tilsvarende skema.
Men mon ikke det nu er langt ud over hvad trådstarter har spurgt om, så jeg kommenterer ikke mere på den del af tråden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis