Murfilt på loftet micko 391 2400 22-03-2023 19:33 Min bror har en masse isover murfilt tilovers fra byggeri. Tænkte om det kunne bruges til at efterisolerer loftet eller er det en no go . Det er 120x20 stykker. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30531 7480 22-03-2023 23:20 Det er sikkert ganske fint. Du nævner ikke hvilken type det er så med det forbehold. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
BOFH 3910 8600 23-03-2023 08:44 Kan sagtens bruges, ikke ideelt pga de mange samlinger men bedre end at ikke bruge det til noget. Husk max 300mm samlet isoleringstykkelse hvis der ikke er en tæt dampspærre./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
micko Trådstarter 391 2400 23-03-2023 11:17 Der kommer helt ny dampspærre. Har 250mm deroppe nu, så tænkte at jeg ligeså godt kunne smide lidt extra derop.
Gør det selv billigst 113 13-03-2025 13:56 Jeg har selv fået en del murfilt på 200 mm meget billigt, og havde en plan om at bruge det til taget, men det vejer jo en del mere end andet isolering, eller hvad?
micko Trådstarter 391 2400 14-03-2025 09:09 Jeg har lagt det oven på det gamle isolering der allerede lå deroppe. Det virker rigtig fint og var meget let at fordele.