Murfilt på loftet

Min bror har en masse isover murfilt tilovers fra byggeri. Tænkte om det kunne bruges til at efterisolerer loftet eller er det en no go . Det er 120x20 stykker. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert ganske fint. Du nævner ikke hvilken type det er så med det forbehold. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er glasuld. Lambda 34. 150mm tykt.
Kan sagtens bruges, ikke ideelt pga de mange samlinger men bedre end at ikke bruge det til noget. Husk max 300mm samlet isoleringstykkelse hvis der ikke er en tæt dampspærre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der kommer helt ny dampspærre. 

Har 250mm deroppe nu, så tænkte at jeg ligeså godt kunne smide lidt extra derop. 
Jeg har selv fået en del murfilt på 200 mm meget billigt, og havde en plan om at bruge det til taget, men det vejer jo en del mere end andet isolering, eller hvad?
​Jeg har lagt det oven på det gamle isolering der allerede lå deroppe. Det virker rigtig fint og var meget let at fordele. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis