Trampolinhul jordskred

Hej LDS

I efteråret 2022 fik vi gravet et hul til vores trampolin (Berg Grand Champion InGround 470) og efterfølgende sået græs på hele plænen. I følge manualen på trampolinen skulle hullet være gravet skåleformet (se billede nedenfor), men desværre er hullet gravet mere lodret og cirka 80 cm overalt.

Sidenhen har vind og vejr betydet at jorden er skredet sammen enkelte steder og da vi i sidste weekend forsøgte at sætte trampolinen op, medførte det at jorden skred sammen under flere af benene (se billederne). I den ene ende har vi forsøgt at stille benene på 10x10 cm træstolper (50 cm lange, nede i jorden) og støtte op med jord, men stolperne rykker på sig.

Vi er fast besluttet på at trampolinen står det rigtige sted og ønsker ikke at rykke den. Så kære LDS, har I nogle gode bud på hvordan vi redder denne situation? 

På forhånd tak!   
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da godt nok helt vildt irriterende!!!!

Alt efter jeres jorbundsforhold tvivler jeg på at et hul gravet som på tegningen ville holde formen helt op til kanten, man laver jo netop volde og skrænter med en væsentligt lavere hældning end på den tegning. I min tunge lerjord kan jeg slippe afsted med en 1:1, men et hul med en 90graders vinkel ville stille og roligt erodere til en lavere hældning.

Bare frit fra hoften. Ikke noget jeg selv har prøvet...

Jeg tror i er på rette vej med noget fundering på pæle, men i skal længere ned end de 80cm som hullet er dybt for at pæle vil være stabile. De vil alt for let presse sig ud ind mod centrum hvor jordtrykket ikke er i stand til at holde dem tilbage. 

Jeg ville lave en prøve ved at finde et stykke galvaniseret rør med en indvendig diameter stor nok til at trampolinens ben kunne gå ned i den når fødderne var taget af. så ville jeg se om jeg kunne banke det 100-120 cm ned eller om jorden er for stenet til at de kan lade sig gøre. Man kunne også kigge på skruefundamenter, men så begynder det at blive en dyr trampolin :)

Held og lykke med forehavendet og del meget gerne hvad i kommer frem til af løsning!

Mads

Placer nogle sten/musten under rammen, ved siden af de pæle så pælene ikke hopper ned i jorden.

Grav jorden op i en trillebør de par steder der er skredet - burde ikke tage mere end ½ time.
Tak for de gode bud indtil videre. 

Jeg havde selv tænkt noget med at lave støtte langs væggen hele vejen rundt, måske med et tæt hønsenet, gummimåtte, tagplade eller forskallingsbredder (cirka 115 stk.) ved siden af hinanden og 80 cm høj. Derved kan jeg forhåbentlig lave en støttevæg langs jorden  - hvordan det skal fæstnes ved jeg dog ikke. Ala noget som dette.
Lad bare jorden skyde sammen som det nu vil. så får du automatisk den rigtige facon. 
Så er problemet at få trampolin sat fast. 
Jeg ser på billede nr. 2 at der er huller i foden på trampolinens ben. Så hver sted ville jeg grave en træstolpe lodret ned, på ca. 40 cm  Overkant så dybt som nu trampolinen skal stå. Så skruer du trampolinen fast. 
Uanset hvad du laver af konstruktion under trampolinen så vil det være risikabel, når man hopper voldsom i den.  
Jeg har naturligvis børnebørn som hopper voldsomt i sådan en fætter. Hos den ene familie er den gravet ned som din, og jorden er skredet som din, OG HVAD SÅ   det kører alligevel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis