Er i gang med et monkey shine af køkkenet, og var faldet for junckers Antrasitgrå bordpladeolie, til bøgekant på låger og måske en køkkenbar bordplade, men jeg er sku ikke særlig imponeret. Jeg har lavet et par prøver, dels med låger og dels med en restpind fra bordpladen. Bøgekanten var lakeret, men jeg har slebet så meget at der helt sikkert ikke er lak tilbage. Pladen jeg skal bruge til køkkenbaren er fra et gammel sæbebehandlet spisebord, men det er både vasket med trærens og slebet. Men det er måske bare sådan det skal se ud ? syntes dog ikke det ligner prøvepinden inde i byggemarkedet, overvejer at prøve med farven Dark Coco, men det ændre vel træets evne til at skifte farve ?
Det der tog mest farve var nok rørepinden, men den stod også i bøtten hele dagen 😂 Og er der evt nogle alternativer til olie, for sådan nogle gamle sæbebehandlet møbler, og jeg tænker ikke bejse - det er simpelthen for omstændig, og det er ikke mit indtryk at det er særlig holdbart.