Jeg har nogle ældre (60'er-) døre i sommerhus mod nogle uopvarmede rum. Umiddelbart er det noget malet egefiner vistnok på masonit, på en ramme. Da én af dem har sluppet i limen og stifterne har jeg kunnet kigge ind. Der er ikke noget indeni - altså ikke noget cellepap eller skelet, tilsyneladende kun en ramme rundt i kanten. På et tidspunkt skal de nok skiftes, i forbindelse med andre projekter, men der går formentlig et stykke tid. I mellemtiden kunne jeg godt tænke mig at lægge noget isolering i. Er det uproblematisk at gøre det - og hvad kunne give mening? Flamingo-plade, polystyren-kugler eller noget glasuld? Nogen der har erfaring med det?
Tænker at afmontere håndtag og tage noget skarpt til at løfte masonitten af skelettet. Fylde isolering i og lukke med lim eller stifter. Ny maling og vupti. Måske lidt mindre varmetab gennem dørene.