Defekt radiator ventil ?

Hej min ene aqara termostat smart … ville ikke lukke .. trods at jeg kunne trykke stiften ind og høre gennem strømning stoppede..
Jeg Google mig frem til jeg kunne skrue pakdåse ud , og at der i den forbindelse vil komme lidt vand ud .. men når jeg løsnet pakdåsen sprøjter der vand ud fra kanten ved gevindet som om den bagvedliggende stempel er utæt .. så tør ikke skrue pakdåsen helt ud af gevind.. så får jeg ihvert fald et problem hvis min antagelse er at systemets tryk har frit udløb i min stue..

Hvad skal jeg gøre ?  Lukke for alle haner på ind og up på den streng ( trækker 2 radiatorer ) og så skrue den pakdåse ud og se hvordan indmaden har det ?  Og så have en ny komplet ventil parat og sætte på ?

Hvilken type gerne en med stort flow uden støj har varme pumpe

Hilsen jeppe 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal starte med at fjerne trykket i dine  radiatorer.  Hvis din radiator  er øverst i huset  behøver du ikke dræne  hele  systemet - ellers  er du nød til at fjerne så meget vand som  mulig i din varmkreds.

Dernæst skrue  ventilen ud og  se om  du kan fikse den. Hvis ikke må  du købe en ny.
De gange jeg har skruet pakdåsen ud, kommer der et lille sprøjt, men det bliver ikke ved. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis