Devireg udskiftning af thermostat til el-gulvvarme

Lidt guf til el-nørderne!

Jeg skal skifte den gamle Devireg 330 ud med den nye smarte på billederne.

Det ser lidt forskelligt ud fra den gamle til den nye, og ville lige forhøre mig om der er nogen der har prøvet det før!

Yderligere har jeg som på billederne nogle ledninger jeg nok ikke helt forstår mig på:

1. Øverste Hvid m. To sorte = sensoren - skal sidde i NTC på den nye, men hvorfor er der to? Hvad er det ene og hvad er det andet? Kan fe sidde vilkårligt i de to nye NTC indgange?

2. Blå= Nul - brun=fase - farvet: leder …. Right? Hvordan skal de sidde i den nye?

3. Hvad i alverden er resten? En sort med en blå+sort inden i og hvor at lederen er sat sammen med en af dem længere ned på ledningen? Det ser ikke så godt ud at den er blottet heller synes jeg.

Skal jeg ringe efter en elektriker eller kan jeg lige hurtigt montere den nye i de rigtige huller? Hjælp! 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forbind således:
Brun og blå fra installationen forbindes L (brun) og N (blå).
Ledning med sort kappe forbindes blå til N mærket load og sort til L mærket load.
De to fra føleren med hvid kappe forbindes til klemmerne NTC. 

fase
Og hvorfor er der 2 ledninger fra føler ? 
Der er ALTID 2 ledere når der skal være et elektrisk kredsløb 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis