Komme af med mos jord

Jeg har en hæk langs min indkørsel med noget jord - hvor der på jorden er kommet mos på, 
Har her på det sidste prøvet af få det væk, men fordi laget er så tyndt, så ender jeg mener fjernet mere jord end mos. 

Kan jeg gøre noget for at komme af med mosset, uden jeg fjerner formeget jord?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er fint at få fjernet noget af det sure jord mosset tror fint i

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kiddi skrev den 21-03-2023 10:54:56

Jeg har en hæk langs min indkørsel med noget jord - hvor der på jorden er kommet mos på,
Har her på det sidste prøvet af få det væk, men fordi laget er så tyndt, så ender jeg mener fjernet mere jord end mos.

Kan jeg gøre noget for at komme af med mosset, uden jeg fjerner formeget jord?

 Jeg havde et lignende problem, i græsplæne op af hækken, hvor der var kommen en stor mospude helt uden græs. Jeg købte en elektrisk mosrive i Biltema, det var rimelig effektiv til formålet. Der er to hold roterende river med, en med fjedrende tænder, og en med faste knive.



Vi prøver igen, i morgen --
Skygge og fugt i kombination giver ideelle betingelser for mosset trives. Så fjerner du ikke mindst en af de 2 årsager har du mos igen og ganske kort tid  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 21-03-2023 13:02:29

Skygge og fugt i kombination giver ideelle betingelser for mosset trives. Så fjerner du ikke mindst en af de 2 årsager har du mos igen og ganske kort tid  

 Sådan har jeg det allerede med havearbejde generelt - det er et uendelighedsproject   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis