Matrikel form - udstykning

Er ved at overtage min fars sommerhus, og i den forbindelse er vi blevet opmærksomme på avanceskat - grunden er 2500 kvm. 
VI har mulighed for at blive aflastet for skat, hvis vi kan argumentere for mistet herlighedsværdi - eller hvis vi kan få dokumentation for at kommunen vil afvise en udstykning. Mit spørgsmål går mest på, om kommunen vil afvise en udstykning, hvis der ikke man laves en regulær grund eller en koteletgrund - som i mit tilfælde (Det håber jeg). Har spurgt kommunen - men de har LAANGE sagsbehandlingstider - er interesseret i at høre folks erfaringer. 

I den forbindelse har jeg lavet nogle forsøg på en udmatrikulering, og pga af det nuværende sommerhus' placering og kravet om minimum1200 kvm byggegrunde og afstand til skel, ender det med, at udstykningen kun kan laves som en Tilpasset trapez form eller et L. 
Det skal samtidig nævnes at, i begge tilfælde tager den nye grund det meste af den - for sommerhuset - sydvendte del af grunden. Figur 1 viser ten alternativ udstykning, markeret med rødt. Vejen går langs venstre side af grunden

Mvh Troels
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis