Hej.
Jeg er i gang med at projektere et skur, der skal laves, når vejret bliver en smule bedre. Som jeg forstår BR, så er der ingen grund til byggetilladelse, når det samlede areal af sekundære bygninger er under 50 m2. Her kommer spørgsmålet så:
50m2 hvad? er det yderside af vægge eller er det tagareal?
Skuret kommer til at have omkring 50 cm udhæng "bagtil" og en meter foran. Med en længde på 6 meter vil det give cirka 9m2 ekstra tagareal.
Jeg synes ikke umiddelbart, jeg kan finde nogle præciseringer i BR. Men umiddelbart vil det give bedst mening, hvis det er væggenes størrelse, der tæller - det er umiddelbart også dét, der er brugt til udregning af bebyggelsesprocent på grunden.
Bonusspørgsmål: Hva med drivhuset? :)
På forhånd tak :)