Justering af port stop

Hejsa LDS. 

Jeg har en Nassau port i min ene bygning som sidst montøren var her fik sat stop for tidligt, så det nederste element ikke kan gå op. 

Skal siges jeg har kontaktet port montør flere gan og han har lovet siden maj 2022 at komme forbi og lave stop om så jeg kan få min campingvogn ud og ligeledes få min traktor ind (dette har ikke været muligt da de er højere end det porten kan åbne nu)

Jeg plejer at hjælpe ham når han sætter de punkter for luk og åben, altså jeg trykker på knappen mens han står oppe ved motoren og justere på det viste på billede. 

Jeg har stadig ikke set ham, så nu vil jeg hører herinde om nogle skulle vide hvad det er for nogle dimser han justere, for så må jeg selv prøve inden jeg må have fat i et andet port firma, da vores vogn skal ud og bruges i år. 
Se gerne billeder og kom med dit bud. 
Mvh


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dette er til nassau portåbner
Når du står oppe ved motor kører du porten op. Der lægger du mærke til hvilken stop ring der rammer ned på switch lige netop når porten stopper i top Sort - grøn -eller grå
Denne drejes lidt så den rammer switch lidt senere. Der sidder en lille skrue som kan dreje den.
Du kan køre porten et stykke ned under drejningen eller trykke nødstop ind da du ellers risikere at den kører over switch og derved kører løbsk. Du skal under alle omstændigheder køre lidt ned og derefter op 
Du drejer lidt og tager en "prøvetur" Der kan du så se om det blev værre eller bedre. Begge dele er stort set lige godt for det siger jo om du drejede rigtige vej. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
EV Elmand (Erik)
Du har gjort det igen. 
Selvfølgelig var de 4 skiver/tandhjul justerbar med en skrue og kunne drejes så kontaktpunt/ switch blev påvirket til hver enkelt funktion. 
Meget nemt og enkelt, havde hjælp af konen til at køre op/ned/nødstop så jeg kunne sætte værdier og vi kom ikke engang op og skændes... 
Utroligt jeg har ventet så længe på portmand, når det var så nemt. 
Tak Erik 

Der er meget der er nemt når man ved det. 
Jeg har været ansat som service elektriker på en fabrik hvor det ikke var helt sjældent at truck kørte portene i stykker. 

 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis