Korte bade 😄

Jeg har en gammel Redan vandvarmer, tilsluttet fjernvarme. Den har tjent os godt i mange Är, men for et Ärs tid siden fik vi problemer. Vandet er varmt nok, men efter nogle fÄ minutters bad bliver det kÞligere (ikke koldt) Jeg troede fÞrst at det var vores termostatbatteri der var gÄet en tur, hvilket jeg har prÞvet fÞr, men det hjalp ikke at skifte til et almindeligt blandingsbatteri. NÄr vandet bliver kÞligere hjÊlper det ikke umiddelbart at skrue helt over til varmt, men efter et minuts tid bliver det dog varmt igen - samme mÞnster hver dag?
Inden jeg farer til at fÄ vandvarmeren udskiftet, vil jeg hÞre om der er nogen af jer der kan give mig en idé om hvilke indstillingsmuligheder jeg har pÄ den. SÄvidt jeg kan se er der to muligheder, en termostatventil (som jeg ikke kender funktionen af?) og en lille drejeanordning pÄ hÞjre side.
6 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er godt tÊret pÄ midten, skift den fÞr den springer lÊk.

Elektronikteknikeren
Hvis du ikke kender funktionen at termostatventilen, sĂ„ prĂžv at stille pĂ„ den. Den regulerer temperaturen pa det varme vand. Det ser ud som om du trĂŠnger til en ny varmeveksler. 

fase
Jeg tror nu at det er pm-regulatoren (kĂždbenet) der er problemet. Det er ret let selv at skifte. Billig vvs har en youtube film liggende. PrĂžv ogsĂ„ at “google” efter “fejlfinding pm tegulator”.

SĂžren O
Super, SĂžren O. Det vil jeg kaste et blik pĂ„. Det er jo ogsĂ„ den der er tĂŠret. 
Den hvide hane til venstre er til at stille, hvor varmt vandet skal vĂŠre.

PrĂžv evt. at "motionere" den, mĂ„ske den kan have sat sig. 

I har vel ikke haft lukket for vandet ude i vejen (brugsvandet) fx. pga. skift af stophane. 
Det kostede os en ny varmeveksler, da der kom skidt og sandkort ind i PM regulatoren (den vandrette del med hanen til hĂžjre). Forsikringen betalte dog noget af den - efter en del "svĂŠrdslag".

 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis