Rør til gaskedel

Hejsa, jeg har fået et køleskab med ismaskine og skal have tilsluttet koldt vand. Eneste rør jeg har nærheden er fyr og varmtvandsbeholder. Fyret er et vitodens 200 fra Viessmann. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilket rør der fører koldt vand til fyret. Mit gæt er er rør ved siden af sikkerhedsventil, altså nummer 2 til højre for gastilførsel, men er ikke helt sikker og det vil jeg gerne være. Nogen af jer der kan hjælpe? 


Gør der selv projekter tager altid længere tid end man lige tror... 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke lægge et billede op af tilslutningerne i varmtvandsbeholderen. Normalt er der ikke tilsluttet brugsvand til fyret, når der er separat varmtvandsbeholder.

Søren O
Hvis det skal tages fra varmtvandsbeholderen, ville jeg gå ud fra at det var den blå tilslutning, det der forvirrer mig her, er at der sidder noget der ligner en sikkerhedsventil på den ene side og noget jeg ikke ved hvad er, men som ligner en termostat, på den anden side. Når jeg skal påfylde vand på systemet for at få korrekt tryk, åbner jeg de to ventiler imellem slangen. 

Gør der selv projekter tager altid længere tid end man lige tror... 
Men kan jeg sætte et bypass på, på den ventil der sidder inde ved sikkerhedsventilen og så tage vandet der, uden risiko for forurening?


Gør der selv projekter tager altid længere tid end man lige tror... 
Ja du kan sætte et t-stykke på inden afspærringsventilen til dem hvide slange. Skal det være helt korrekt må den hvide slange kun være tilsluttet når du bruger den - en sikkerhed mod forurening.
Kan du leve med at skulle afbryde vandforsyningen til dit køleskab, når du skal fylde vand på dit fyr, kan du blot koble køleskabet til ventilen hvor den hvide slange er tilsluttet nu.

Søren O
Hej Søren,

Jeg er meget taknemmelig for at at du har gidet bruge tid på det. Nu ved jeg hvad jeg skal gøre :-) Mange tak. 

Gør der selv projekter tager altid længere tid end man lige tror... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis