Cirkulationspumpe installation gulvvarme

Hej med jer.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal montere min cirkulationspumpe til min gulvvarme. Lige nu sidder den med konstant strøm fordi VVS’eren sagde det skulle den. Men den sidder inde i et køkkenskab, og jeg kan høre den konstant..
Kan den monteres i styringen på gulvvarmen, så den slår til lidt mere “smart”, når der altså er behov for at den køre?
Håber i kan hjælpe. Se billede for info om shunt og pumpe osv.
Se evt. link https://www.lavprisvvs.dk/uponor-fluvia-t-push-12-shunt-med-traadloes-termostat-820316?gclid=Cj0KCQjwwtWgBhDhARIsAEMcxeBDNh3vPIAozrRbHGbBA9JSnV5urgJAQJmaU_1rrt-uC6HLsxeltjYaAqEDEALw_wcB

Mvh. Bank
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt både og
Jeg har ikke gennemgået din styring men i de lidt større er der pumpeudgang. Den kan så slå pumpe fra når der ikke kaldes på varme fra termostat.
MEN den bedste varme har du når fremløbs / blande  temperatur er så lav at det kører hele tiden. Så har du ikke varme og kolde gulve men lune gulve det meste af tiden. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har slukket for min gulvvarme cirkulationspumpe for mange  år siden.
I stedet har jeg  sikret at fremløbstemperaturen fra gas-fyret aldrig kommer over 50 grader - normalt kun ca. 40 grader med normale udetemperaturer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis