4g antenne til camping vogn

Hej alle 
Vi overvejer at skifte fjernsyn antennen, i campingvognen, ud med en 4/5g antenne. 
Planen var at montere den på stangen til antenne. 
Har overvejet denne antenne : 
https://triax.com/shop/da_dk/catalog/product/view/id/36312/s/o5a-06w-omnidirectional-5g-antenna-109602/category/3242/

Da den er360 grader. Dog er ulempen så at den har 2 stik til router.
Røret på campingvognen er kun 16 mm, er det realistisk at få stoppet de 2 ledninger ned gennem røret? Har ingen ide om hvor kraftige de er.
Kan man sætte nye stik på sådan en ledning? Kan se standarden hedder "SMA" 

Kan man bruge alle router, blot de har 2 stik bagpå? 
Og er der andre antenner der er bedre egnet? 

Tak 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er din mobiltelefon ikke god nok ?

Du kan oprette et mobilt hotspot vha. din mobiltlf. og så kan du have lokalt wifi i campingvognen.
Hej 
Nej vi har prøvet flere gange med mobil telefonen, og det fungerer sjældent rigtig godt. Den har alt for dårlig forbindelse, samt det er træls man ser film og så bruger den samtidig så hakker filmen osv. 
Måske et luksus problem, men vi har også prøvet at give en del penge for wifi på pladserne, og når så de fleste vil se film, så hakker det alligevel. 

Skal det fungerer med telefonen skal man have den til at ligge udenfor vognen. Så virker det nogle gange fint 
Et SMA hanstiks omløber har en diamater på ca 9 mm.
Et RG316 coaxkabel har en diameter på 2,5 mm
Tak for svar. Så er det ingen problem at have ledningerne der. Jeg burde muligvis også kunne få stikket igennem en og en. Så kan jeg sætte en forlænger på, inde i camping vognen. Og stadig kunne skyde antennen op og ned. 
Ved du om det er sådan en antenne jeg skal have? 
En udvendig antenne giver en lidt bedre modtagelse. Men du skal ikke forvente at det ændrer sig fra hakker hele tiden, til der altid er godt signal.
Annonce
Det nyeste af det nye er en mobilrouter monteret i en parabol.

Det giver op til 5 gange bedre signal (men kræver naturligvis, der er et signal)

Prøv at læs i bunden af denne artikel:
https://mobil-daekning.dk/mobilt-bredbaand/

Bl.a. Proshop sælger modellen i Danmark

Find god og grundig information om energioptimering på Https://enrgi.dk
Tak det vil jeg lige kigge på 
Hvis man er lidt fingernem, kan man så ikke bare montere en 5G Antenne  i parabol ??

Venlig hilsen
Knud
knudr skrev den 06-05-2023 16:46:06

Hvis man er lidt fingernem, kan man så ikke bare montere en 5G Antenne  i parabol ??

 Antennen skal placeres i parabolens brændpunkt for at kunne virke.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis