Hvilken tråd til buskrydder?

Jeg har en Husqvarna 323L buskrydder og et stort problem med at få tråden til at holde.
Jeg kan køre med maskinen i 10-15 sekunder, så er jeg nødt til at trække ny tråd ud fordi den er knækket helt inde ved "tromlen". 
Har set kommunale folk gå med tilsvarende maskiner, men det ser ud som om de bare kan køre på uden problemer. 
Så spørgsmålet er, hvilken tråd jeg skal køre med? Er lidt træt af at knække den konstant og skulle stoppe for at trække mere tråd ud? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har den ikke en funktion hvor man støtter bunden ned imod jorden så tråden automatik kommer ud ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Køb så tyk snor som mulig !

Kan du reducere hastigheden på motoren, så den ikke køre så hurtigt, så hjælper det også ?

Hvis du kan reducere RPM med 10% får du ca. 50% mindre energi afsat i snoren ==> snoren knækker mindre.
Jeg har utrolig god erfaring med denne her type trimmersnor, LINK

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har købt dette trimmer hoved til min buskrydder.
Jeg var også træt af at at snoren knækkede og at jeg så skulle stå og kæmpe med at få snoren på plads igen.
Den kan gribe om stort set alle tykkelser af snor, så det er bare at prøve sig frem.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg tænker lidt på om du giver tråden tid til at skære. Og trådhovedet er jo beregnet til forholdsvis bløde vækster.
Hvis jeg skal slå store og grove planter så bruger jeg 3-kant kniven. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

- Dejlig, lille maskine du har dig   

Jeg vil tilslutte mig lidt lige som der allerede bliver sagt overstående, nemlig forkert type snor/for tynd en snor.
Hvis du forsøger at tage tykkere materialer en græs som f.eks.småt træ "ukrudt", vil snoren ofte - ikke altid - knække, så du skal måske også vurdere om det du vil buskrydde er mere egnet til klinge frem for snor.

Jeg også gode erfaringer lige som PinkHenrik med med Oegon buskrydder snor i forskellige str. til både til Stihl og HQ buskrydder. Bruger mest 2,4 mm til daglig brug.
Er maskinen for "kraftig" til den snor du sætter på, vil du få samme resultat med at den knækker inde ved trommelen til budskrydderhovedet.

Jeg antager det er et T25 buskrydderhoved du har på, og det plejer at være nemme at arbejde med samt sætte ny snor på.
Tak for svar til jer alle. Det giver mig lidt at prøve af. 👌

Jo, det er et T25 hoved der er på. Supernemt at arbejde med. Men skal bare gerne have en tråd der holder, så jeg rent faktisk kan få arbejdet udført. 🙂

Bruger den primært til kantklip i haven og ukrudt mellem fliser, når det lige har fået lov til at stå for længe.
Men jeg prøver at sænke hastigheden hvis muligt og så køber jeg en kraftigere tråd. 
Jeg har monteret kraftige strips på min trimmer - det holder i lang tid.  
Frank Chr. skrev den 20-03-2023 09:44:32

Jeg har monteret kraftige strips på min trimmer - det holder i lang tid.  

 Prøver lige med en kraftigere tråd, men ellers kaster jeg mig helt sikkert over dit. Lyder som en god løsning umiddelbart. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis