Flækket træbeklædning på nyopsat hegn

Kære alle,

Jeg har købt et hegn beklædt med klink. Jeg har hyret et professionelt firma til at udføre arbejdet. Arbejdet pågår. Nu er det så weekend, og jeg har lavet en lille inspektion.

Og så slår det mig, at de har brugt en sømpistol (trykluft) til at sætte klinkbeklædning på lægter. Og det har resulteret i, at en stor del af brædderne er flækkede i enderne. Op imod halvdelen faktisk.

Er det ikke en kæmpe fejl at sætte op på denne måde? Vi har samme type beklædning andre steder, og der er det skruet i. Jeg ser en risiko for, at brædderne flækker mere når de tørrer op, og derfor kan slippe sømmene, og dernæst at brædderne tager vand ind og rådner indefra, i enderne.

Derfor er jeg tilbøjelig til at kræve at de gør det om. Men er det mig der ser spøgelser, og dermed er urimelig i min påstand? Og skal jeg kræve det hele skiftet og opsat med skruer, eller blot de som er flækket?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit udgangspunkt ville være udskiftning af alle søm til skruer. Nu hvor de alligevel skal af, så også de oversavede ender kan få en gang maling eller hvad det er de har fået.
Spændt på hvad evt. fagfolk der kigger med siger.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Entreprenøren gik med til at skifte alle flækkede brædder, men de er fortsat sømmet op. Jeg havde selvfølgelig foretrukket at det var blevet skruet, og er spændt på at se hvad der sker når de tørrer op. Jeg tror at vi må lukke den med en aftale om en 1-års gennemgang, og se til den tid om der er nogen brædder der har sluppet.
Man gad så heller ikke lige male det på skærekanterne kan jeg se:-(

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også