Hvilke søm / skruer til påforing spær og opbygning af kviste

Hej
Vi afmontere vores gamle tag næste uge og så skal jeg i gang med at påfore de eksisterende spær med nye 45x245 spær og bygge ny gavlkvist og to nye kviste.

Jeg har selvfølgelig ideer om hvilke skruer der skal anvendes, men vil gerne være mere sikker på at udføre det korrekt / bedst.
Så spørgsmålet går på

1) Påforing af nye spær på de gamle - hvilken type fastgørelse skal bruges her? Hvilke skruer i hvilken afstand?

2) opbygning af ny kontruktion af nyt tømmer - spærtræ - hvad vil i anbefale her til at samle spærtræet.

3) hvilken måde er bedst at samle de to nye spær på ved tagryggen? Skal der beslag på?

Jeg har ikke nogen Slagskruemaskine men overvejer at købe til dette projekt.
Har heller ikke nogen sømpistol men overvejer ligeledes - til lægter.

jeg skal montere woodfiber top træfiberplade ovenpå spær - de fastgøres gennem afstandslisterne som er forskrevet til alm taglægter. Det betyder taglægterne fastgøres til afstandslisterne (som altså er alm taglægter) Opbygning vedhæftet.

Håber I kan guide lidt ift skruer / søm / gode anvisninger / erfaringer. Mange tak.





Hej Vi afmontere vores gamle tag næste uge og så... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jno - tak for input. Jeg skal måske lige nævne at frontkvisten allerede eksisterer i dag - udvekslingen er der og de 3 spær er allerede skåret af - den har siddet der siden 1916 - se foto vedhæftet her.. :-) Helt fint med din betragtning - fuld respekt for den. Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis