Må jeg selv lægge vinyl

Hej. 
Jeg har gennem lang tid fulgt spændt med i hvad andre tumler med at problemer og ladet mig inspirere igennem dette. 
Jeg er nu løbet ind i det problem, at jeg vil indsætte en lukket brusekabine i det toiletrum jeg har bygget selv for 25 år siden på første salen. Det skal siges, at den kommer til at stå lige ovenpå et afløb vi lavede dengang, for det tilfælde at vi på et tidspunkt kom til at ønske os en brusekabine, ligesom der er ført vand gennem væggen over til hvor det skal bruges. 
Jeg har to lag vådrumsgips. 
Jeg har smurt vådrumssikring på de vægge der støder op til brusekabinen. 
Jeg har vådrumssikret gulvet for 25 år siden. 
Jeg har så et ønske om at få noget vinyl på gulvet, bare for at sikre ekstra ved vandudslip. 
Jeg ringede til den lokale gulvmand og fik en pris i omegnen af 10.000 kroner for et rum på 200X280 cm
Jeg fik dog den oplysning, at jeg jo ikke havde brug for ham, så længe jeg installerede en lukket bruskabine med bundkar, hvilket hele tiden har været min plan. 
Vil det dermed sige, at jeg med god samvittighed kan køre ud og købe en rulle vinyl og selv lægge den på, eller vil folk anbefale at jeg brænder 8000 mere af på at få en fagmand på besøg?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svejset vinyl er vådrums sikker i sig selv. 
Men du mener du har en ok vådrums sikring i forvejen. Så jeg kan måske ikke se nogen forskel i om du lægger et stykke gulvtæppe eller et stykke vinyl. Den sidste metode giver ikke en godkendt våsrums sikring men det behøver du vel heller ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan du kun selv svare på. 
Er din vådrums membran ok selv efter reparationer, så må du smide hvad du vil i badeværelse. 
Skal vinyl sikre for vandtæthed så skal det dække hele brusekabinen og gulvet ud i badeværelse. Ligeledes skal det svejses sammen af kyndige personer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, jeg synes det er tæt. 
Mere er spm. Hvor står det skrevet, at jeg må sætte en brusekabine med kar ind i hvad som helst værelse i en lejlighed/hus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis