Underlig stolpe i jorden, hvad er det mon?

Jeg var i gang med at grave lidt køkkenhave i dag, og stødte på noget, som bøjede en tand på mit greb. Jeg fritlagde noget af det med en spade, og fandt en stolpe af en art, som anslået måler 10x20cm. Træet er meget friskt/hårdt, og så er det sort på ydersiden. Hullet er ca. 40-50 cm dybt, og det fritlagte stykke rager omkring 20cm op. Hvis jeg stikker en spade i stedet, hvor det er revnet, kan jeg rokke begge dele med et par cm fra hinanden. Jeg vil skyde på, at der er omkring 30-50 cm yderligere under jorden, hvormed det stikker 70-100cm ned i jorden i alt. Ved siden af stolpen lå et par spån, som også var sorte, og umiddelbart vil jeg tro, at det er kontakten med jorden, der har gjort det sort - men jeg er ikke sikker.

Jeg synes, det er en atypisk størrelse pæl at have i en have, og jeg er lidt bekymret for, om det kan være noget trykket / kemisk behandlet træ. I følge Krak's luftfoto for 1954 har det været mark på stedet dengang, så det er næppe rester af en gammel bygning. Det har ligget gemt under jorden i mindst 8 år, højest sandsynligvis en del længere. Er der nogen, der har et bud på, hvad det kan være?

Hellere leje end at bo på gaden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grav ned på alle sider og træk den op. Uanset om den er kemisk    eller ej så er det bedst at få den væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kunne ligne en gammel jernbanesvelle, så er det nok bedst at få den fjernet.

Vi prøver igen, i morgen --
Danmarkshistorien skal omskrives, vikingerne brugte jernbanesveller til at bygge huse med !! 😝
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis