Fittings dykpumpe

Hej.
Jeg har en Grundfos Unilift dykpumpe i en kælderbrønd til gråt spildevand (vaskemaskine og badekar) Pumpen er ved at være færdig of skal skiftes. Tilslutning til afløbet ser ret hjemmegjort ud med grå afløbsrør, der er fuget sammen. Hvordan / med hvad laver man overgang fra udløb på dykpumpe til bestående kloak/afløb?
Nogen gode bud på et godt og billigere alternativ til Grundfos pumpe? Den sidder i en 315mm korr. Rør.

Vh
Carsten 

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu kommer det meget an på hvor store rør , og om den er monteret med rør eller slange
Ok, men findes det en overgang til den stump afløbsrør, der sidder i siden af pumpen? Det ikke Eller hvordan får jeg pem rør tilsluttet afløbsrør? Findes det en overgang dertil ?  

 

Lidt noget fusk med afløbsrør til trykinstallation. Til grundvandspumperne i vores kælder har jeg brugt en blanding af pvc lim rør og fittings og nogle forskruninger. Se f.eks. udvalget på denne side

Hvis du kan få bøjningen afmonteret fra det horisontale rør, kan du nok finde en lim fitting der passer og derfra lave rørføring ned til pumpen, med forskruninger imellem så du nemt kan skifte pumpen en anden gang. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Poppe skrev den 18-03-2023 07:30:26

Ok, men findes det en overgang til den stump afløbsrør, der sidder i siden af pumpen? Det ikke Eller hvordan får jeg pem rør tilsluttet afløbsrør? Findes det en overgang dertil ?  

 ja der er en der passer direkte i , og husk også lige en kontraventil , den er ret vigtig

Ildstaal det var også hvad jeg var ude i. Jeg har fået bøjning af. Så skal have fundet en ny bøjning der går fra afløbsrør til noget pem gevind

 

bredker skrev den 18-03-2023 10:00:34

Poppe skrev den 18-03-2023 07:30:26

Ok, men findes det en overgang til den stump afløbsrør, der sidder i siden af pumpen? Det ikke Eller hvordan får jeg pem rør tilsluttet afløbsrør? Findes det en overgang dertil ?  

 ja der er en der passer direkte i , og husk også lige en kontraventil , den er ret vigtig

 Fedt. Som kan skrues fast på afløbsrør? 

Hvad tænker du om krav til partikelstørrelse på pumpe? Det er vaskemaskine, badekar og en bryggershåndvask. Er 5 mm ok, eller skal det være over 10? ( der er ret stor prisforskel)

 

Poppe skrev den 18-03-2023 10:05:54

bredker skrev den 18-03-2023 10:00:34

Poppe skrev den 18-03-2023 07:30:26

Ok, men findes det en overgang til den stump afløbsrør, der sidder i siden af pumpen? Det ikke Eller hvordan får jeg pem rør tilsluttet afløbsrør? Findes det en overgang dertil ?  

 ja der er en der passer direkte i , og husk også lige en kontraventil , den er ret vigtig

 Fedt. Som kan skrues fast på afløbsrør? 

Hvad tænker du om krav til partikelstørrelse på pumpe? Det er vaskemaskine, badekar og en bryggershåndvask. Er 5 mm ok, eller skal det være over 10? ( der er ret stor prisforskel)

 5 er nok , an anden ting er garantien , den pumpe er ikke beregnet til spildevand , selvom den sagtens kan klare det

pembøjningen kan sagtens gå direkte på afløbsrøret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis